siripiri Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei. Noen som har en ide om hva som kan være galt når internetten ikke funker på pcen min? Er 4 pcer i samme nettverk. Alle de andre pcene funker på nette men ikke min. Det skjedde plutselig i går. Hvis jeg går i Dos promt og pinger feks www.vg.no. da får jeg bare opp "Ping forespørsel kan ikke finne vert" . Men jeg kan pinge ip adresser. I Internett explorer kommer det opp siden kan ikke vises uansett hva jeg går på, samme gjelder i Opera. Har ikke noe brannmur. På forhånd takk. Lenke til kommentar
pian Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 er dns ok, sjekk url.dll, det står visst ikke hvilket OS du kjører på men w9x og ME kan fort slite med TCP/IP eller kommunikasjon i windows. Og for å gi deg noe mer hjelp: Sjekk DNS: du får opp DNS-server ved å skrive ipconfig /all Sjekk av url.dll: ?? tror det enkleste er å reinstallere tcp/ip Lenke til kommentar
zTab Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Såvidt jeg vet, så fungerer internett helt utmerket! Ellers så hadde vi jo ikke kunnet skrive på forumet her? Men internett-oppkoblinga di er jo en annen sak.. Har du prøvd å skrive inn IP-adresse i adressefeltet? Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Sitter på en annen pc. Har sjekket dnsene, de er ok. Skal sjekke URL.DLL. Kjører windows xp Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Har sjekket URL.DLL også. var ikke noe der helle. Noen som har en ide om hva som kan være galt? Det lokale nettverket fungere jo perfekt. Men ikke internett Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hva slags ISP har du? Router? Modem? Servere? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Har du Xp kan du prøve systemgjennoppretting. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Brukt Wmrecorder? Den setter opp en Firkant som proxy hos meg, å da er symptomene like som hos deg. Klamrer meg til gressstrå her nå. har du prøvd å pinge de andre maskinene i nettverket? Lenke til kommentar
-= El Diablo =- Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Prøv følgende: Naviger deg frem til "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc". Finn filen "hosts", velg å åpne denne filen i Notepad. Under normale omstendigheter skal det se sånn ut: # Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp.# # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the corresponding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host 127.0.0.1 localhost Hvis det står noe annet i linja under 127.0.0.1 localhost, slett dette, lagre og lukk. Hvis dette er ok, eller ikke har noen effekt, skriv ipconfig /all i Command Prompt. Post resultatet her... Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Takk for alle tipsene. Reinstallerte pcen. giddet ikke styre mer med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå