Gå til innhold

LED's på gameboy..

Anbefalte innlegg

for en stund siden, så kjøpte jeg en radio til gameboyen min, jeg trodde det var som et spill, men desverre var det ikke det..

jeg har nå tatt ut innmaten, og fått låne et multimeter.. (har det ikke nå lenger da)

men her kommer det merkelige, for begge gameboyene mine går på to 1,5V batterier i serie, men på gameboy colour, så målte jeg nesten 5V ut av den kabelporten (der radioen festes)

mens på gameboy advance, så målte jeg ca 3,3V

dette regner jeg som normalt da batteriene ofte har litt ekstra strøm i seg..

men hva kan det være som gjør at det blir nesten 5V i en GBC? multimeteret kostet jo tross alt 4000kr.. (har jeg blitt fortalt)

og trenger jeg og tenke på noe mer enn Volt nå jeg skal finne leds?

hvor mange volt bør leds'a være på, jeg har noen resistorer hjemme som jeg sikkert kan bruke også, men da må jeg nesten få vite hvor sterke jeg må bruke..

helst vil jeg ha hvite leds, men kom gjerne med tips til andre farger..

målet mitt er jo da å få denne radioboksen til å lyse opp når jeg setter den i en gameboy, og skrur på gameboyen.. :D

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Setter du LED lys i en gameboy kommer du til å ha 1 times batterilevetid :p

Synes heller det nye spillet med lyssensor har mer potenisale ;) (Et vampyr spill eller no).

har fått dårlig kritikk, og er ganske simpelt, men sikkert artig for 7-12 åringer...

Lenke til kommentar

jg hadde en gameboy en gang.. dn hadde et lite lys på siden så hvis du bytter ut den led'n med en som er like "stor" så vil vel ikke dette trekke no mer strøm...

Batteriene varte i mye mer enn en time :p :p

Endret av kensyv
Lenke til kommentar

LED'sene tar ikkenoe strøm, så du kan koble 10 leds opp til hverandre og fortsatt ha 2 paralellkoblede batterier koblet til dem i ca. 1-2 døgn uten at de går tomme for strøm. det er en grunn til at Maglight og lignende går over til LED's fra vanlige lamper. Det og at de har utrolig lang levetid før de må byttes, så tåler de mye også.

Edit: Skrivefeil og punktum

Endret av Aximal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...