stoffix Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) for en stund siden, så kjøpte jeg en radio til gameboyen min, jeg trodde det var som et spill, men desverre var det ikke det.. jeg har nå tatt ut innmaten, og fått låne et multimeter.. (har det ikke nå lenger da) men her kommer det merkelige, for begge gameboyene mine går på to 1,5V batterier i serie, men på gameboy colour, så målte jeg nesten 5V ut av den kabelporten (der radioen festes) mens på gameboy advance, så målte jeg ca 3,3V dette regner jeg som normalt da batteriene ofte har litt ekstra strøm i seg.. men hva kan det være som gjør at det blir nesten 5V i en GBC? multimeteret kostet jo tross alt 4000kr.. (har jeg blitt fortalt) og trenger jeg og tenke på noe mer enn Volt nå jeg skal finne leds? hvor mange volt bør leds'a være på, jeg har noen resistorer hjemme som jeg sikkert kan bruke også, men da må jeg nesten få vite hvor sterke jeg må bruke.. helst vil jeg ha hvite leds, men kom gjerne med tips til andre farger.. målet mitt er jo da å få denne radioboksen til å lyse opp når jeg setter den i en gameboy, og skrur på gameboyen.. Endret 28. mai 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Vel, du bruker jo omformer på 12 V linjen fra PSU når du kobler til katoder i PC'n, de får jo da en spenning på ca 600 V. Så det burde vel ikke være noe problem å øke spenningen litt på gameboy'en... Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 hehe, hadde vært kult det men jeg er desverre helt grønn på det området Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Man omformer vel strømmengen til spenning. Skyt meg gjerne, elektronikk er ikke mitt sterkeste felt. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Setter du LED lys i en gameboy kommer du til å ha 1 times batterilevetid Synes heller det nye spillet med lyssensor har mer potenisale (Et vampyr spill eller no). Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Setter du LED lys i en gameboy kommer du til å ha 1 times batterilevetid Synes heller det nye spillet med lyssensor har mer potenisale (Et vampyr spill eller no). har fått dårlig kritikk, og er ganske simpelt, men sikkert artig for 7-12 åringer... Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) jg hadde en gameboy en gang.. dn hadde et lite lys på siden så hvis du bytter ut den led'n med en som er like "stor" så vil vel ikke dette trekke no mer strøm... Batteriene varte i mye mer enn en time :p Endret 28. mai 2004 av kensyv Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 men jeg har en boks som skal være i tillegg.. og jeg vet at batterilevetiden ikke vil være spå lang, men det bryr jeg meg ikke om... men i så fall, hvor sterke leds burde jeg ha da, og evt. hvor sterk motstand? Lenke til kommentar
Aximal Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) LED'sene tar ikkenoe strøm, så du kan koble 10 leds opp til hverandre og fortsatt ha 2 paralellkoblede batterier koblet til dem i ca. 1-2 døgn uten at de går tomme for strøm. det er en grunn til at Maglight og lignende går over til LED's fra vanlige lamper. Det og at de har utrolig lang levetid før de må byttes, så tåler de mye også. Edit: Skrivefeil og punktum Endret 28. mai 2004 av Aximal Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Du får kjøpt billige multimeter, men ikke gå rett bort til Fluke hyllen da, sjekk bilrekvisita butikk så finner du nok noe brukbart til ca 200,- Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 jeg har mulighet til å låne multimeter, det var bare det at resultatet overrrasket meg.. men hvor sterke leds burde jeg satse på da? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hvile batteri skal du ha? 9V eller? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 det er to 1,5V batterier i serie i disse gameboyene.. bla.a. derfor det forundret meg at jeg målte 4,95V ut av den ene gameboyen.. Lenke til kommentar
Lac Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 hmm.. vet ikke hvordan den tilkoblingsporten ser ut på en GBA har selv bare en GBC, men den er vel lik? noen som kan sjekke? Cheers! Lac. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 ganske lik... men jeg har en radio med den kontakten, og inni er det to ledninger... den ene er vel + X antall volt mens den andre er enter ground eller - X antall volt... kan se om jeg får opp bilde etterpå.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 har vært litt sen, men her er bildet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå