Gå til innhold

Noen som har fått x800pro?

Anbefalte innlegg

500/550

:devil: jeg s¨å at din CPU var ikke klokka, du må jo klokke den da! :w00t:

først da det blir artig, klok den til 3.6-3.8ghz :devil: ....skal vedde på at du bryter 11k grensa med storm!!

gjør du det så blir du den første som har X800..i Norge som bryter grensa :yes:

sitter med orginalkjøleren.på en prescott.og prescotten blir veldig varm 68g

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt kort ligger på 44 grader idle på standard hastighet på core, når jeg viste den 3dview tingen i ati tool, og core var på 525 så steg tempen til småpene 76 grader...hehe.

edit: idle temp på core er 45 grader, nå core hastighet er 525, altså ingen nevneverdig forskjell.

Endret av veggiss
Lenke til kommentar
mitt kort ligger på 44 grader idle på standard hastighet på core, når jeg viste den 3dview tingen i ati tool, og core var på 525 så steg tempen til småpene 76 grader...hehe.

edit: idle temp på core er 45 grader, nå core hastighet er 525, altså ingen nevneverdig forskjell.

hvilken program bruker du til å måle temp

fant den

Endret av nosto
Lenke til kommentar

hmmm, har lest at BBA (Built by ATI) kort ikke har noen flaks når det gjelder og tweake fra Pro til XT, Powercollour cortene er BBA, mens Saphire vistnok ikke er det ????

har også vert endel spekkulasjoner om det mulig er en anen kombinasjon som må til får og tweake kortene.

jeg håper at mitt kort kan tweakest ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Jeg får kjøpt PowerColor Radeon X800XT PE på Norek til 4600 når det kommer og det er inklusiv moms :D

kjøper det på norek jeg og..haha..får det får runf 4200kr :devil: jeg...

siden jeg blitt gull kjøper der! :love:

X800XT PE :thumbup:

har nok det korte rund den 22juni

4200?

Lenke til kommentar
Noen som har noen bilder av X800XT PE??

Ser jo helt lik ut som X800 gjør da. Bare minne som er annerledes ;)

Lik kjøler også?

Det er lixxxxxom den som er tøff :D

Ja kjøleren er identisk på begge kortene da de følger samme referansedesign.

Lenke til kommentar
Jeg får kjøpt PowerColor Radeon X800XT PE på Norek til 4600 når det kommer og det er inklusiv moms :D

Jeg kan ikke se på sidene deres at de har den på preorder eller noe sånt. Prisen var god. Er det noe spesielt for deg eller er det det de kommer til å ta for det kortet?

Vil jo helst unngå å bestilel det fra statene om mulig. Kjipt å måtte sende ting fram og tilbake over atlanteren hvis noe er feil osv.

-Stigma

Lenke til kommentar

kjøper det på norek jeg og..haha..får det får runf 4200kr :devil: jeg...

siden jeg blitt gull kjøper der! :love:

X800XT PE :thumbup:

har nok det korte rund den 22juni

heh...4200 var ikke spes billig da, 3750 står det hos meg, og det er før rabatt.

skjønner ikke helt vitsen med posten din, briefe med at du kan kjøpe fra norek, og at du er "gullkunde" der. hvor mange millioner legger du igjen pr år da? er strengt tatt idioti å kjøpe direkte fra norek når du bare skal ha noe til deg selv, da prisforskjellen er så liten, og du mister alle rettighetene i forbrukerkjøpsloven...

Lenke til kommentar

3750 FØR rabatt? ...

Er det virkelig så vanvittig store profitt-marginer på disse kortene?

Hvis vi anntar at prisen på XT PE vil være ca 10x recommended retail i USA (stemte med PRO) så vil den ligge på ca 5000 i vanlig norsk retail. Hvis den prisen du nevner stemmer, så er det da en profittmargin på 33% Det er jo helt sinsykt når det gjelder hardware ihvertfall.

Men for all del, om du kan skaffe meg en XT PE, så skal jeg gjerne legge på et par hundre over den prisen du betaler :yes: No problem.

-Stigma

Lenke til kommentar
3750 FØR rabatt? ...

Er det virkelig så vanvittig store profitt-marginer på disse kortene?

Hvis vi anntar at prisen på XT PE vil være ca 10x recommended retail i USA (stemte med PRO) så vil den ligge på ca 5000 i vanlig norsk retail. Hvis den prisen du nevner stemmer, så er det da en profittmargin på 33% Det er jo helt sinsykt når det gjelder hardware ihvertfall.

Men for all del, om du kan skaffe meg en XT PE, så skal jeg gjerne legge på et par hundre over den prisen du betaler :yes: No problem.

-Stigma

du må legge til mva på utsalgspris i butikk da, så da er det plutselig ikke så store marginer alikevel, når kortet selges for rundt 5k...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...