pebbe Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Velkommen som ny linsebruker :-) Bruker selv Visitint focus (dagslinser for en måndeds bruk). Pleier å bruke linser 3-4 ganger i uken, linsene pleier jeg å bruke godt over en måned i slengen. Sikkert ikke helt bra egentlig, blir en del blodkar i øynene. Hiver dem når de føles tørre selv om de har vært bløtet i saltvann. Prisen på linsevæske er jo helt ukristelig! Noen som vet om en kan bruke vanlig medisinsk saltvann? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Har ikke hatt noe problem med gnagsår under øyelokket. Jeg pleier gå med dem fra jeg står opp til jeg legger meg om kvelden. Har sovet mange ganger med dem. På TG gikk jeg med dem stort sett hele tiden uten å ta dem av mer enn et par ganger for korte stunder. Har mest problemer hvis jeg dusjer med linsene på. Da blir de veldig tørre og vanskelig å få av Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Burde nok ta av litt oftere, ja, ellers blir vel synet dårligere etter hvert også... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 en gang i 7? klasse, så hadde jeg linsen på det ene øyet på i en hel uke, og det var slike som skulle av hver kveld.. men da brukte jeg: åpne øyet sett håndflaten inntil øye-eplet og klø seg teknikken for å få ut linsene, nå bruker jeg det bare til å klø meg i øya.. Lenke til kommentar
insider Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Bruker dags linser nå, hadde måneds linser i starten men ble fort lei av å vaske dem og slikt så gikk fort over til dags linser. Bruk å kast - kjekt Neste gang jeg skal ha linser skal jeg ha med sånn du kan ha innne i 1 måned av slengen Blir nesten som å ikke bruke noe da. Håper det funker bra - interistangt er det hvetrtfall Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Har ikke hatt noe problem med gnagsår under øyelokket. Jeg pleier gå med dem fra jeg står opp til jeg legger meg om kvelden. Har sovet mange ganger med dem. På TG gikk jeg med dem stort sett hele tiden uten å ta dem av mer enn et par ganger for korte stunder. Har mest problemer hvis jeg dusjer med linsene på. Da blir de veldig tørre og vanskelig å få av Æææææ dusje med linser er no dritt, øya klistrer seg igjen Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Bruker heller briller, ekte geek jeg, langt hår og briller Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Briller er fysisk hemmende Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Briller er fysisk hemmende Ikke hvis man ikke gjør noe fysisk Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Briller er fysisk hemmende Agreed Lenke til kommentar
insider Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Briller er og blir irriternde .. unasett. Skal du feks klø deg i øyet kommer du selvsakt borti glasset så det blir en stor fettflekk som du må pusse vekk. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Briller er og blir irriternde .. unasett. Skal du feks klø deg i øyet kommer du selvsakt borti glasset så det blir en stor fettflekk som du må pusse vekk. Det gjør man ikke etter at man blir vant med det Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Briller er og blir irriternde .. unasett. Skal du feks klø deg i øyet kommer du selvsakt borti glasset så det blir en stor fettflekk som du må pusse vekk. Det gjør man ikke etter at man blir vant med det Det er sannt, men jeg bruker briller minst mulig Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Briller er og blir irriternde .. unasett. Skal du feks klø deg i øyet kommer du selvsakt borti glasset så det blir en stor fettflekk som du må pusse vekk. Det gjør man ikke etter at man blir vant med det Det er sannt, men jeg bruker briller minst mulig Kan ikke egentlig se for meg deg med briller Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Har brukt briller siden 1. klasse faktisk. Begynte med linser for et år siden Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Kanskje det ikke passer å diskutere dette på forumet? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Hmm, why not? Kansje vi skulle holde oss on-topic ja Endret 28. mai 2004 av kaiern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Bruker heller briller, ekte geek jeg, langt hår og briller Når man er like halvblind for meg, blir ansiktet ytterligere "føkka" når jeg bruker briller - øyestr. halveres nærmest, sett utenifra. Ikke at det hindrer meg i å bruke briller, da. Hvis du skal sette på deg linser om morgenen, vil øynene dine sette pris på 20 minutter (+-) fri først. Da vil de ikke være så tørre. Også er det ingen grunn til å slutte å bruke linser fordi det er litt tricky; jeg bruker nå totalt to minutter på hele operasjonen, mot 15 minutter da jeg begynte. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Satte inn en linse det var kommet etterbarberingsvann på. Det øyet så smart ut resten av dagen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hehe... Derfor har man rutiner, sånn som denne, som jeg bruker: Dusje (Spise frokost) VASKE HENDER Ta på linser Style hår med en eller annen gugge På den måten slipper man å få uhumskheter inn i øyet. (Måtte bare ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå