Gå til innhold

Kontaktlinser HEEELP!

chil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ta linsen og legg den på pekefingeren. åpne øyelokket med to fingrer fra andre hånden. putt linsen på øyet.

Som jeg skulle ha sagt det selv. (Husk også å ikke stress med å lukke øyet, men la den gli til midten. Så lukker du øyet/blunker)

Husk at linsen skal ha en kurve oppover fra pekefingeren, og ikke rette kanter. Da må du snu den.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

og pass på at den er ren !

Veldig vont med en møkkete linse innpå øyet ! Det stikker !

(ja har gjort det mange gnager)

Og ikke stress og få opp øyet godt før du tar den inn, se opp etter du har fått den inn, da sitter den somregel der :)

Brukt linser i over 3 år og er strålende fornøyd :)

Lenke til kommentar

Det er enkelt etter at du lærer deg!

Ta linsen på pekefinger (høyre hånd). Hold nederste øyelokk nede med fingern ved siden av pekefingeren så tar du den miderrste fingern på den andre hånda og holder oppe det andre øyelokket, så setter du linsen på øyet forsiktig. Så ser du opp, ned, høyre, venstre og så opp. Lukker øyet. GG!

Lenke til kommentar
Hmms. Jeg glemmer alltid å ta dem av når jeg skal sove, jeg.. Tror ikke jeg burde hatt linser :p

Burde ikke være noe problem, da linser alltid skal kjennes etter at du har hatt de på en dag... Om du ikke kjenner de på kvelden, er du rar :p

tbone: Mye koster de hos optiker Ness? (evt. Næss?)

Edit: Jeg ser han heter Ness på et brillepusseskinn :p

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

N(æ)ess er en forbanna blodsuger som har monopol på linser /briller i bygda. Jeg bestilte 3 pakker hos Mine Linser som kostet 770kr. Hos optikeren koster det minst dobbelt så mye. Men du må uansett ta en linsetest hos optikeren da. Men fy søren så deilig det er å stå opp om morgene og kunne se! :D (er mildt sagt jævlig nærsynt)

Endret av tbone
Lenke til kommentar

Hehe... er ikke helt ukjent med nærsynthet, selv om jeg "bare" har -2...

3 pakker for 770,- ... Det blir jo fort dyrt da... 3080 schpenn i året... Men det er sikkert verdt det! :thumbsup:

Edit: Eller hvor mange linser er det i hver pakke? :blush:

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Jeg bruker Focus Dailies Dagslinser. Og jeg har prøvd sånne man har på i en måned uten å rense de mer en en gang i uka. Det er digg. men ble litt dyrt. Uansett, du (dere?) burde seriøst passe på hvor lenge dere har på linsene om kvelden. Selv gikk jeg i en periode med linsene til jeg la meg. Knep igjen øynene selv om jeg trodde ejg skulle dø. Joda, det hele endte med at jeg fikk sår (gnagesår elns) under på øyelokket. Måtte gå uten linser i 2 uker. Så skulle jeg til øyelegen for å kontrollere det hele.

Men det droppa jeg og begynte igjen. Nå de siste 5 ukene har jeg gått uten linser på høyreøyet og sliter fortsatt, mildt sagt, noe jævlig med det øyet. Takket være at sårene bare ble verre. Altså, jeg sliter skikkelig med det. Føles ut som om jeg har en barnnål liggende under øyelokket konstant og det gnisser på en måte når jeg blunker.

Så skikkelig regler for seg selv ved linsebruk mener jeg er viktig. Merker at venstreøyet itt også begynner å bli litt sånn ødelagt, har bestemt meg for å ta av linsen hver dag klokken 5, men klarer det aldri før klokken er 11. Da er det for sent og øyet blir bare verre. Egentlig litt synd. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...