halvardm Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Jeg skal lage en side som jeg skriver i HTML og CSS. Men når jeg lager en tabell med to kolonner der den ene er meny og den andre er tekstruta, og velger at tekstruta skal vere midstilt så kommer menyen etter. Slik ser det ut: Her kan du se testfila Og slik ser CSS koden ut: p.tekst {text-align:center;color:red;background-color:#FFFFFF} p.meny {background-color: #FFFFFF;text-align:left; } Endret 28. mai 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg skjønte ikke helt hva du mente. Vil du at menyen skal være Venstrestilt, og teksboksten midtstilt, eller bare teksten i boksene? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Ja, det var kanskje litt dårlig forklart, men jeg vil at menyboksen skal vere venstrestilt og tekstboksen høgrestilt... Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hmm... hadde vært litt enklere vist du var villig til å bruke div+css. men men.. Må nesten vite litt mer om siden først da. Skal du bare ha de to boksene, eller skl du ha flere etterhvert. Vist du skal ha flere etterhvert, og lager en løsning nå, så kan det fort bli litt knotete når du skal gjøre det om. Du har ikke en url til sia? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Du skal slippe å bry deg mere, lærer meg DIV som du sa. Takker alikevel Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Yes... enda en konvertert fra tables til div Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå