Gå til innhold

Der gikk DVD-standard-krigen i dass.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke satt meg så alt for mye inn i de forskjellige dvd-formatene, men for meg synes DVD+RW som det beste formatet.

"DVD+RW gir DVD-plater du kan skrive til gjentatte ganger med både video og data, samtidig som platene lar seg spille i de fleste frittstående DVD-spillere".

Kjekt med de facto standarder :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Praetorian skrev (2002-04-11 23:56):

Litt merkelig, etter hva jeg har fått med meg etter å ha vært på diverse videoredigering/kodingsfora så er DVD-R langt mer kompatibel med set top spillere enn hva dvd+rw er.. for ikke å snakke om billigere media også.

vel, dette med pris og kompabilitet vil jo mest sansynelig endre seg når man begrenser antall valgmuligheter.

Lenke til kommentar

Quote:

KELViN skrev (2002-04-12 09:00):

Ja til en standard og lavere priser!

Men det er ennå mange store firmaer som støtter DVD-R.

Vel, med Sony, Philips, HP og nå M$ ville jeg tro at +standarden har vunnet, Den leder i hvertfall godt nå. Muligens vil prisen på platene synke mer det kommende året en HP estimerte tidligere her, siden de nå får større fraa M$.

Lenke til kommentar

Hei1

Eg trur ein del har venta med å kjøpe dvd-brennere pga. at det endå har vært uenighet om kva standard ein bør bruke..

Nå som Microsoft pluss ein del andre tunge firma satser på dvd+rw og Microsoft vil implementere støtte for dvd+rw..Kan det hende at fleire kjøper dvd+rw framfor noen av dei andre standarane..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-12 09:31, Xell skrev:

Vel, med Sony, Philips, HP og nå M$ ville jeg tro at +standarden har vunnet, Den leder i hvertfall godt nå. Muligens vil prisen på platene synke mer det kommende året en HP estimerte tidligere her, siden de nå får større fraa M$.

Du har nok rett, men DVD-R blir ikke borte over natten.

Lenke til kommentar

Quote:

KELViN skrev (2002-04-12 09:49):

Quote:

On 2002-04-12 09:31, Xell skrev:

Du har nok rett, men DVD-R blir ikke borte over natten.

nei, nei, selvsagt ikke, men det er mye som tyder på at den vil tape markeds-terreng.

Lenke til kommentar

ja, og hvis terra-platene kjapper seg, så slipper vi unna alt dette rotet.

nei mine kjære venner, vi skal nok innom alle standardene, akkurat på samme måte som at telenor kunne ha lansert adsl for flere år siden. alt for å tjene penger.

men når terra-platene kommer... 100gb på en plate eller noe sånt

teknologien består av plastikk-cd'er, så legger man plastikken i flere lag, og brenneren brenner i de lagene som det er ledig plass i.

kommer nok til å koste sinnsykt når den blir lansert, kanskje så tidlig som 2005? el 2010 (the year we make contact)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...