Gå til innhold

Chipset til Xbox, er de et must og hva gjør de?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva for chipper finnest det og hva gjør de?

Det finnes mange forskjellig typer. F.eks. Maarud har chips med paprika, salt, salt & pepper og ost & løk-smak.

Kims har liknende typer chips.

Det finnes også en annen type chips som man får på McDonalds, Burger King og alle typer gatekjøkken. Her er det to typer, riflet og glatt.

De fleste chips gir energi til kroppen, i form av fett og karbohydrater som blir tatt opp av kroppen i magesekken. De mangler derimot proteiner, og er ikke så sunt å spise for mye av.

Håper dette hjalp deg litt. Og i fremtiden, kanskje sjekke hvilke tråder som har vært startet her før? Det dukker opp en tråd om Xbox-chipper omtrent en gang i uka.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Det er ganske mange nyere tråder om dette som har roet seg for bare tre-fire dager siden menmen...

Jeg vil anbefale deg å gjøre samme som kameraten min gjorde for ettpar uker siden, han kjøpte en Aladdin Advance+ for 350,- så brukte han BIOS oppdateringen til siste Xecuter 2.3b Lite som skal være en av de mest kjente og beste chip'ene på den. Prisen for en Xecuter chip blir 2-300,- dyrere enn Aladdin og gjør akkurat det samme. Var hos kameraten min senest i gårkveld og Xbox'en hans funket enda 100%

Jeg var så "dum" at jeg kjøpte en Xecuter 2.3b Lite, det eneste jeg oppnådde var å svi 300,- unødvendig :roll:

Lenke til kommentar
Det er ganske mange nyere tråder om dette som har roet seg for bare tre-fire dager siden menmen...

Jeg vil anbefale deg å gjøre samme som kameraten min gjorde for ettpar uker siden, han kjøpte en Aladdin Advance+ for 350,- så brukte han BIOS oppdateringen til siste Xecuter 2.3b Lite som skal være en av de mest kjente og beste chip'ene på den. Prisen for en Xecuter chip blir 2-300,- dyrere enn Aladdin og gjør akkurat det samme. Var hos kameraten min senest i gårkveld og Xbox'en hans funket enda 100%

Jeg var så "dum" at jeg kjøpte en Xecuter 2.3b Lite, det eneste jeg oppnådde var å svi 300,- unødvendig  :roll:

Er det ikke en Xecuter som lyset blinket rødt og grønt på da?

Endret av Killerzevs
Lenke til kommentar

Hvis du slår den på ved å holde powerknappen inne 1 sekund så blir det gul/orange lys og chippen er aktiv.

Grønn er "orginal"

Rød er Feil

Du kan sette på en liten bryter for å slå av og på chippen både på Xecuter og Aladdin, men du har bare bruk for orginal mode uten chip hvis du skal spille over internett med Xbox Live.

Lenke til kommentar

Med chip trenger du f.eks ikke tenke på DVD støtte, den tar alt. Skal du ha DVD støtte uten Chip så må du ha "DVD kit" som består av en IR mottaker du setter i en port på Xbox'en og en enkel fjernkontroll. koster ca 300,-

Harddisk kan du bare oppgradere hvis du har modchip i Xbox'en, du kan da kopiere inn og ut data samt streame data fra PC over nettverkskortet på Xbox'en. Du får "Xbox media center" og "Xbox media player" som er kjempebra til å spille av alt av media og noe filbehandling. Har du spillene på harddisk loader Xboxen dessuten fortere og du trenger ikke være redd for de dyre orginal spillene du har i coverene sine.

Du kan også ha emulatorer på harddisken og det er dette som gjør at du kan spille Super Nintendo spillene og hva det nå enn skulle være fra nesten alle tidligere konsoller. Jeg brukte 800,- på en 120GB Seagate harddisk. Western digital harddisker anbefales IKKE pga støy, de bråker dobbelt så mye som andre merker.

Skal du koble Xbox i nettverk med PC uten hub eller switch og sånnt for å kopiere filer eller streame f.eks filmer så bruker du bare en krysset TP nettverkskabel rett fra PC til Xbox og bruker FTP klient for å koble dem sammen.

Lenke til kommentar

Modemkabelen kan funke, vet ikke sikkert hvilken type det er men det må ihvertfall en krysset TP kabel til mellom PC og Xbox, mere vet jeg ikke om dette nå...

Sålenge du har moddet Xbox'en med hvilken som helst chip så kan du bruke emulatorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...