jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Heisann, jeg skal på biltur i sommer og tenkte det ville vert greit med en batterilader i bilen til ipoden min. Jeg vil helst bygge en selv på grunn av at det er mye billigere På baksiden av ipod laderen min, den originale står det 12v, DC 1 Ampere Og i bilen er det også 12v så vidt jeg husker. Så kan jeg da bare koble denne direkte til biluttaket uten noen motstander i det heletatt eller? Da tenker jeg på å koble de ledningene i firewirekabelen som fører strøm rett til ledningene som kommer ut av billader-adapteren? Endret 31. mai 2004 av mais Lenke til kommentar
space17 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det vil nok fugere bra men en liten advarsel... Strømmen som finnes i en bil er ofte plaget av mye støy. Dette er det det ikke sikkert iPOD'en din er så glad for. Da må du eventuelt bruke et støyfilter mellom strømkilden og iPOD'en space Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Det vil nok fugere bra men en liten advarsel...Strømmen som finnes i en bil er ofte plaget av mye støy. Dette er det det ikke sikkert iPOD'en din er så glad for. Da må du eventuelt bruke et støyfilter mellom strømkilden og iPOD'en space Som foresten består av en spole i serie og en condesator i pararell Lenke til kommentar
HELL Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 12V i bil er ikke 12V, her bør det være minst 13.8V til max 14.4V. På strømforysningen til bærbare Apple er det regulert 24V, det kan hende at det på iPOD er regulert 12V, og ville jeg for sikkerhets skyld brukt en lowdrop regulator og et par kondensatorer for å være helt sikker. Da får du også filtrert vekk støy. Ellers så leverer Apple tilleggsutstyr for bilbruk. Lenke til kommentar
Lac Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Har ikke iPod en tolerans på 8-30V? Cheers! Lac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå