indahla Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg har laget en mysql-query som tar over 6 minutter å kjøre. Noen som slår den? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 hmm det hørtes jææævelig tregt ut.. hvor stor er tabellene? hvor mye data er det i dem??? Jeg må bare le da.. driver endel med databaser, alt som tar 1 sek er tregt.. :smile: Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Databasen inneholder 9 tabeller med ca. 85.000 linjer totalt. Query'en som tok 6 min og 5 sek var en med 4 join, altså henter data fra 4 taballer samtidig. Fikk litt over 995.000 linjer ut... Hihi... Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 18:13, cerveza skrev:Jeg har laget en mysql-query som tar over 6 minutter å kjøre. Noen som slår den? Hva slags maskin kjører du spørringen mot? Jeg har aldri vært borti mysql, jobber kun mot ms sql server 7 og 2000, og maskinvaren har mye å si for hvor lang tid en spørring tar (med samme database og spørring). Ingen problemer å lage en spørring på en base med noen hundretusen records fordelt på forskjellige tabeller som det tar et kvarters tid å få svar på... (Xeon 550 m/512 MB ram + 3x18 10k rpm disker i raid 5) eller ikke å få svar i det hele tatt... (hvor lenge gidder en å vente før en lurer på om det har gått i heng (er jo ms produkter jo...)) ELLER kjøre den på en annen server og ha svar i løpet av 30 sekunder... Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Kjører på en P3 500 tror jeg. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 19:00, cerveza skrev:Kjører på en P3 500 tror jeg. Da kan det kanskje virke som at mysql har dårligere ytelse enn ms sqlserver 7/2k... Men veldig vanskelig å si uten å vite hva spørringen gjør... En ren utlisting av data går veldig fort, men skal en behandle dataene, gjerne med mange subsql'er (eller aller helst union) så kan det fort gå veeeeldig tregt... Men det er vel ikke noe mål i seg selv at det skal ta lengst mulig tid... :wink: Helst andre veien... Lenke til kommentar
NOddy Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Har du forsøkt med Inner Join istedet for outer join? Outer join genererer ofte tabeller underveis som har flere posteringer enn det er molekyler i universet. (ikke sikker på at det stemmer 100%, men sånn ca.) Lenke til kommentar
amund Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 19:13, _diablito_ skrev:Da kan det kanskje virke som at mysql har dårligere ytelse enn ms sqlserver 7/2k... Men veldig vanskelig å si uten å vite hva spørringen gjør... En ren utlisting av data går veldig fort, men skal en behandle dataene, gjerne med mange subsql'er (eller aller helst union) så kan det fort gå veeeeldig tregt... Men det er vel ikke noe mål i seg selv at det skal ta lengst mulig tid... :wink: Helst andre veien... Tror nok ikke man kan trekke noen konklusjon ut ifra hvilke SQL-servere som er best ut ifra dette grunnlaget, slik også du antyder i posten din. Høres ut som om det er store rom for forbedringer. Kanskje man bør se nærmere på databasedesignet, skrive om spørringene og/eller legge inn noen index'er? Mvh, Amund Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 tviler på at han faktisk trengte de 995000 svarene.. for, hvem er det som skal "se på" slike datamengder? Det måtte i såfall ha vært en "dump" av databasen, og da gjør det jo sikkert ikkenoe at det tar 6 min.. :razz: Lenke til kommentar
christt Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Kan nok hende at mySQL slår MSSQL på enkelte ting når det gjelder hastighet, men så er jo mySQL lang fra så avansert da. Støtter jo ikke subqueries...enda... Men til enkle webting er jo mySQL konge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå