Gå til innhold

Noen som har kjøpt ny Dell m. XP? Partisjonering?

Anbefalte innlegg

En kamerat har bestillt ny Dell, og jeg er utvalgt som datakonsulent / telefonsupport.

Er det slik at XP kommer "halvveis" installert, og du kjører siste del av setup når maskinen startes første gang?

Har man da mulighet for å dele disken, eller ender man alltid opp med kun en partisjon?

Følger det med noe software på CD? Noen form for recovery CD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var konsulent på en ny Dimension 4100 m XPhome. Op.sys. lå klart til reg. ved boot. Det er to partisjoner, men den ene er skjult, og inneholder XP cabfiler for full recovery. Mener å huske vi ikke åpna et eneste CD cover. Ønskes ny partisjonering (var bare 20 gig da) er vel høynivåverktøy løsningen.

Fulgte med vørks og vørdtotusen, og drivere for MX-kortet fra forrige årtusen eller.no. Kjørte kun autoupdate på hele pakka (bredbånd)

[ Denne Melding var redigert av: RulleRimfrost på 2002-04-11 18:29 ]

Lenke til kommentar

Den inspiron 4100 jeg fikk hadde en sjult partisjon på hele 7 mb!. Den hadde en cd (mistekelig lik den vanlige versjonen av xp, men heter recovery).

Når du starter maskinen taster du inn navnet på den som bruker det, og så er den igang.

Lenke til kommentar

Recovery-partisjonen til Dell fant ikke jeg, men den er nok bortimot en halv gig. Alle XP installasjoner setter av en eller annen grunn av enda en skjult partisjon på ca. 8 MB (minste tilatte partisjonsstørrelse) i tillegg til dem en selv lager. Sært. Min neste install skal ihvertfall inneholde en ekstra partisjon på 800 MB til pagefila. Har 256 MB ram og XP oppjusterer den ***** fila hele tida (Adobe og CT-servere spes :smile: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...