Gå til innhold

DVD DL kompatibilitet

Anbefalte innlegg

Heisann!

Følger debatten om beste valg av dvd-brenner med argusøyne...

Har lest litt forskjellig ang kompatibiliteten til brente dvd DL plater.

Noen sier de kun kan leses av brennere som kan brenne slike plater, mens andre sier at "alle" spiller takler dem. DinSide sa f.eks i dag "Brente DVD+R9-plater kan leses av de fleste DVD-spillere/brennere uten videre."

Noen som med sikkerhet kan si hve som er tilfellet?

/jokohoma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har lest, så har dette en del og si på hvilken Firmware som kjøres på DVD spilleren. Med nyere firmware skal det gå greit å lese DL plater.

Dette gjaldt i dette tilfellet PC DVD spillere, hvordan stue DVD spillere takler dette er jeg ikke sikker på, men mulig de har testet det på www.dvdrhelp.com.

Jeg har en NEC 2500i og denne skal kunne flashes til å kunne brenne DL Plater. Ergo flashes slik at den blir lik en NEC 2510 som er en DL brenner i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Ja, firmwares til pc-dvd'er dukker jo stadig opp. Så det vil nok ikke bli et problem.

Men hva med stue-spillerene da? Det er jo her det er interesant. Vil det bli mulig å ta eksakt backup av dvd'ene mine OG spille dem av i stua?

/jokohoma

Lenke til kommentar

Fant en omtale av en review av NEC 2510 på www.cdfreaks.com:

The files copied to the disc without incident and were accessible using the ND2510A. However, when I tried reading the disc on a number of other DVD drives, things weren’t so rosy. Inserting the DL disc in a Samsung SD-616Q DVD-ROM, an Iomega DVD writer, a Sony DRU18A DVD writer and a Sony DDU-1612 DVD-ROM drive all resulted in failure. None of the drives could see the disc, let alone any files on it. However, when I loaded the disc into a second Sony DDU-1612 DVD-ROM drive it worked perfectly. With this in mind, I flashed the latest firmware into the other Sony DVD-ROM drive, and sure enough it read the dual layer disc without any problems

Her omtales jo kun pc-dvd-spiller (etter hva jeg kan se). Så vi mangler tester mot stasjonære stue spillere...

/jokohoma

PS: Hele review'en er gjenngitt her: Trusted Reviews examines the NEC ND2510A dual layer DVD

Endret av jokohoma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...