Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du kjøper for eksempel justerbare gule koni dempere så iallefall på Calibra så har alle demperne et deksel øverst ved demperfeste. du tar av og kan sku på en skruelignende dings så stiver du opp demperen eller slakker den.

forresten, hvis du skrur gule koni på stivest mulig så kan jeg garantere deg at det er stivt nok :D HELT sykt stivt blir det! hihi

Lenke til kommentar

Gule Koni er vel de mest kjente og beste serieproduserte justerbare demperne.

De funker slik som Fredrik^- sier. Men det funker slik på alle biler.

Her har koni forklart hvordan det gjøres: http://www.koni.com/_cars/_general_info/in...adjustment.html

Prisen er fra litt over tusenlappen og oppover. Spørs hvilken bil du har osv. De har de på bla http://www.powerzone.no

Hva Autopower.no sier om gule koni:

Ved å bytte til KONI, verdens beste serieproduserte støtdemper, får din bil bedre veigrep såvel som komfort. I tillegg blir sikkerheten forbedret. Når du en gang har skiftet til KONI trenger du kanskje aldri å skifte støtdempere mer på den bilen.

KONIs støtdempere er justerbare, og når vanlige støtdempere er modne for utskiftning kan KONI-støtdemperne ganske enkelt gis nytt liv ved å justere dem. Dette kan til og med gjøres flere ganger! At støtdemperne kan justeres gir også muligheter for ytterligere tilpassing til ekstreme ønsker og krav. For deg som er glad i sportslig kjøring finnes også KONI sportsdempere til en rekke bilmodeller. Disse "Gule KONI" har etterhvert blitt legendariske, og det er ikke uten grunn!

Lenke til kommentar

sikker på at han ikke tenker på hydrauliske dempere da, slike som enkelte amerikanske getto-folk har, hvor de kan løfte bilen gjerne 30-40 cm med å trykke på en knapp. Mange kan justere hvert enkelt hjul for seg. Bilen "voodoo" i GTA Vice City gjør dette.

Hvis det er sånne du tenker på så er det hydraulikk, og oljetrykk, ikke lufttrykk slik som du spør etter.

edit; ville bare legge til at jeg har egentlig null peil på bil, så hvis noe av det jeg sa er feil, så plz dont shoot me...

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Hei, det var hydraulikk/oljetrykk (?) jeg tenkte på, men det er vel kanskje ikke lovlig i norge?

Trenger noe som lett kan justere fremre hjul, pga. bilen er så sinnsykt lav foran, og om vinteren må jeg heve den litt forran. Men jeg kan vel bare justere dette med justerbare dempere før vinteren kommer?

Endret av Ronnyronny
Lenke til kommentar

du har hydrauliske dempere og du får også luftdembere. er også på utkikk etter slikt, men har ikke funne noe pris eller hvor det selges.

skal sies at slike typer dempere er ikke akkurat bra med tanke på kjøreegenskapene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...