svamp Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jg har laget et program. Har testet det både på win95, 2000 og XP med og uten VB installert. På alle maskiner uten VB er det 1 funksjon i programmet som ikke virker, en ado-kontroll (lagd med kode) som velger ut data og viser det i en datagrid. Her er koden som jeg tror ikke fungerer: Private datUtvalgsDb As Object Private Sub Form_Load() Set datUtvalgsDb = CreateObject("MSAdodcLib.Adodc") datUtvalgsDb.ConnectionString = "FILE NAME=" & App.Path & "\kobling.dsn" End Sub Feilmeldingen jeg får er ca dette (etter hodet): ActiveX error: Can't create object. Jeg bruker Package & Deployment wizard, men den gir også feilmelding på en fil når jeg lager setup-filen: "Dependency information could not be found for this file" og litt tørrprat, og så navnet på filen: msado25.tlb. Jeg har ett valg: Fortsette uten "dependency information" for filen, eller klikke avbryt. Ved installering får jeg også feilmelding på denne filen: "Could not register" eller "error registering" msado25.tlb. eller noe lignende. Håper noen vet svaret på hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Årsaken til dette er faktisk på grunn av en bug i Package & Deployment Wizard. Programmet forstår ikke at TBL-filer bare er nødvendig for Visual Basic, men ikke for den komplimerte EXE filen. Derfor trenger du å fjerne referensene til denne filen i PDW og legge til mdac_typ.exe. Hvis du ikke finner mdac_typ.exe lokalt på datamaskinen kan du laste den ned fra Microsoft her. Håper dette hjelper. Endret 28. mai 2004 av aadnk Lenke til kommentar
svamp Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Er det dette som er årsaken til feilmeldingen "ActiveX error: Can't create object." også? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Derfor trenger du å fjerne referensene til denne filen i PDW og legge til mdac_typ.exe. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Etter du har valgt hvor du vil legge installasjonsfilene kommer du til en side med en listboks. Let etter msado25.tlb og fjern haken. Etter dette legger du til mdac_typ.exe ved å trykke på Add og "browse" deg fram til filen. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Ok, takk, da prøver jeg det. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Hvor skal mdac_typ legges av installasjonsprogrammet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå