Eddie123 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg prøver nå å få to av maskinene mine til å snakke sammen over nettverket. Etter en del fumling fant jeg ut at smb var ikke startet som en service, og etter at jeg gjorde det, så fikk jeg kontakt med Linux maskinen fra Windows (Riktignok bare til en kataloge, men dog). Men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal få tak i filene som ligger på windowsmaskina. Jeg får tak i dem ved å gå på "computer", og så bla meg utover i nettverket, men det må da vel gå an å gjøre det enklere/raskere? Hvis jeg høyreklikker på en mappe eller en disk på nettverket, så får jeg et valg som heter "make link". Hvis jeg velger det, så får jeg bare beskjed " Error unsopported operation while creating a link to smb://hilstad/G" Hva gjør jeg feil? Jeg kjører Fedora Core 2 på den ene maskina, og XP home på den andre. All hjelp mottas med takk ! Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 du kan prøve med: mount -t smbfs -o username=dittbrukernavn,password=dittpassord //hilstad/G /mnt/hilstad-G Dette vil mounte \\hilstad\G til /mnt/hilstad-G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå