senil Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hallo folkens!! Jeg er veldig ny i Hifi miljøet.. Jeg har lyst til å få meg litt bedre lyd til til mine filmer. Jeg har fra før en DVD-spiller som er ganske så bra.. Det er utgang for 5.1 lyd på DVD-spilleren så da er det vel en forsterker i den? Jeg lurte da på om jeg bare kan kjøpe en ferdig pakke med 5.1 høytalere og koble rett i DVD-spilleren. Jeg har ikke flusst med spenn om dagen så jeg har ikke råd til en forsterker. Ser de averterer høytalerpakker til rundt 1000 lappen.. Det jeg da også lurte på er om de front og rear høytalerne kobles fra suben? For det er jo kun audiokabler ut fra DVD-spilleren og vanlige høytalerledninger inn på høytalerne.. Er det også mulighet og koble Xbox gjennom DVD'en til 5.1 lyd? Lyden min fra Xboxen går nå til DVD-spilleren gjennom splitta scart og ut stereo-audio utgangen til stereoanlegg.. Takk for svar Hilsen amatør... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 vil ikke tro at DvD spillerne her innebygget forsterker som du bare kan pugge høytalere i men vet jo at Pioner har sånne Ting som har DvD og forsterker i 1 link til dvd spilleren eller et navn hjelper mye ellers så vil jeg si at høytaler pakker til 1k ikke er så all verdens og satse på for va 3-5k får du et passe anlegg med 5.1 uten og ha hørt på lyden (men med vishet om at hifiklubbe har bra lyd) Høytalere 3000 kr Forsterker 2500kr med dette havner du på 5500 Kr som ikke kan sis og være så alt for avskrekkende det er jo bare og spare vet du .. kan jøre som meg .. få deg STORE krokker som du putter så mye Småpenger på som mulig så blir det fort litt penger ut da det skal du se Lenke til kommentar
senil Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 http://www.grundig.com/produkte/dvd.html Spilleren heter Xenaro GDP 6150 Enig i at det er like greit å spytte i 5000 kr og få noe som duger, men skulle liksom hatt noe nå som erstatning så lenge.. Ikke lett å spare penger nei.. Men skal følge krukketipset ditt Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Seff spiller da mye kosta den ?? kan jo vere mulig og bruke sånne høytalere beregnet på pc Høytalere 2k men hvor bra det blir kan jeg ikke si noe om da , men det er jo en mulig het , men du sparer jo bare 3k Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Tips til sparing. Etter du har vært på byen, butikken eller whatever; tøm lommene i ei krukke. Tok meg 4 mnd å spare opp de ca 5000 jeg mangla på ny forsteker, hehehe Forsterkeren er hjertet i ethvert musikkanlegg, og du vil vel ikke ha et anlegg med angina??? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Tips til sparing. Etter du har vært på byen, butikken eller whatever; tøm lommene i ei krukke. Tok meg 4 mnd å spare opp de ca 5000 jeg mangla på ny forsteker, hehehe Forsterkeren er hjertet i ethvert musikkanlegg, og du vil vel ikke ha et anlegg med angina??? Javel, for de av oss som bruker kort da? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Nei du kan ikke bruke høytallere direkte fra DVDen, den 5.1 utgangen som er på DVDen er fra en dekoder, den gjør klar signalet for forsterkeren. Vel teknisk sett vil det være mulig å kople rett fra DVD, men du vil ikke få noe volum kontroll, så en forsterker trenger du da det signalet vistnok skal være høyt. Og du kan sikkert kjøpe en billig høytaller pakke, men kvalitet koster som alltid penger, og du vil bli skuffet, kjøpet litt etter vært, Cambrigde skal vist ha mye for pengene, så start med en sånn til ca 1500-2000,- og ett sett med front høytallere og bygg videre fra det punktet når du får råd. (hifi center kjeden eller hi-fi klubben fører cambridge, sjekk deres nettisider) Har selv erfart hvor enormt stor forskjell det var på en forsterkser som kostet 3200,- til en som kostet 17.000,- Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Har selv erfart hvor enormt stor forskjell det var på en forsterkser som kostet 3200,- til en som kostet 17.000,- Det var kanskje ikke den beste sammelikningen. Personlig har jeg selv erfart den enorme forskjellen fra en forsterker til 2000kr og en til 5000kr. Det sier mye mere... Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Skal du ha det billigste som er så er dette heilt ok lyd. Men det er ikkje det samme som ekstern forsterker og høgtalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå