Gå til innhold

Kjøtt - Spiser du det?


Anbefalte innlegg

Bullshit! Jeg har nok av fornuft, og spiser fortsatt kjøtt! Den ene kuen jeg sparer hvis jeg ikke spiser gir jeg egentlig langt faen i. Naturen må gå sin gang elns, og jeg liker kjøtt. Ergo, jeg spiser det. Vegetarianere som er det fordi de tror de får respekt da er teite. Uansett så synes jeg hele utgangspunktet i å være veggis er teit. Kjøtt er godt ffs!

 

*tenke på en saftig pepperbiff med masse pommesfrites og bearneise*

Poenget er ikke hva som er godt å spise, men hva som er det riktige å gjøre.

Denne debatten handler ikke om hva som er mest praktisk, men derimot om hva som er det optimale for fremtiden.

Alle oppegående mennesker bryr seg selvfølgelig. Alle synes det er forferdelig hvordan dyr behandles osv. MEN siden all denne grusomheten er skjermet fra vårt daglige liv så gir vi alle f.

Blir det samme med krig og sult osv. Vi vet det eksisterer, men gjør absolutt ingenting fornuftig for å stoppe det.

 

Så bare fortsett med å spise steika di du! ingen som forventer noe av deg heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes utalige grunner MOT å spise kjøtt.

Det finnes INGEN grunner for å spise kjøtt.

-Selvfølgelig man får i seg proteiner osv så man blir stor og sterk, MEN alt det får man fra planter og. Og det er bare tull at man må spise sinnsykt mye planter for å få i seg det man trenger.

 

Så kom med noen gode grunner for å spise kjøtt. Burde ikke være så vanskelig det når man ikke forstår seg på vegiser.

Endret av zehn
Lenke til kommentar

Fordi jeg liker å spise kjøtt, jeg blir mett og det smaker veldig godt. Det er to gode grunner til å spise kjøtt. Jeg blir derimot ikke mett av å spise bare grønt eller suppe... Grønnsaker osv er bra som tilbehør, men i min culinariske verden så er kjøttet midtpunktet.

 

Og siden det er utallige grunner mot å spise kjøtt så kan jo du komme med... 5?

Lenke til kommentar

Flott for deg!

Denne diskusjonen blir ikke særlig interessant av at folk mener de bør spise kjøtt bare fordi de liker det

 

Tenk over en ting, gidder ikke rammse opp ting om igjen mer: Vegiser elsker sikkert kjøtt like mye som deg. Hvorfor spiser de da ikke kjøtt?? Kan det være så vanskelig å forstå dette da..

Lenke til kommentar
Poenget er ikke hva som er godt å spise, men hva som er det riktige å gjøre.

 

Og hva faen er mer riktig ved å la være å spise kjøtt? Skal liksom fiskene slutte å spise andre fisker? Nei, det gjør de ikke. Og ikke kom med den "de har ikke andre muligheter"-greia. Jeg spiser kjøtt og ser virkelig ikke noen feil med det. Du sliter jo tydeligvis med å komme opp med en god grunn så.

 

Denne debatten handler ikke om hva som er mest praktisk, men derimot om hva som er det optimale for fremtiden.

 

Og det optimale for framtiden er hvis alle er veggiser å spiser ekle, grønne planter hele dagen? For et lykkelig liv, vil jeg si. Tenk deg om litt. :ermm:

 

Alle oppegående mennesker bryr seg selvfølgelig. Alle synes det er forferdelig hvordan dyr behandles osv. MEN siden all denne grusomheten er skjermet fra vårt daglige liv så gir vi alle f.

 

Jeg bryr meg om dyr blir mishandlet ja, men det er bare naturens gang at kuer o.l skal føde små kyr o.l for så å bli evt. slaktet. Tror du virkelig at fordi du ikke spiser kjøtt så stoppes dette? Nope. Prosessen har gått for langt, og det ser jeg ikke noe feil i heller.

 

Blir det samme med krig og sult osv. Vi vet det eksisterer, men gjør absolutt ingenting fornuftig for å stoppe det.

 

:ermm:

 

Så du påstår at vi i Norge ikke gjøre noe for å forhindre krig og sult? Du har kanskje ikke hørt om noe som heter Røde Kors, SOS barnebyer og X-antall andre institusjoner som hjelper til med nøyaktig dette? Slutt å si ting som ikke stemmer nå, før du driter deg ut enda mer. (Ja, jeg støtter SOS Barnebyer med penger hver eneste måned, og har gjort det i maange år.)

 

Så bare fortsett med å spise steika di du!

 

Jepp, det skal jeg.

 

ingen som forventer noe av deg heller

 

Her var vi virkelig i det modne hjørnet forstår jeg? Meget modent zehn, meget modent. Men flott hvis ingen (du uttaler deg tydeligvis for "alle"? Du vet at du, bare er du?) forventer noe da, ettersom jeg gir langt faen i om folk blir sure for at jeg spiser kjøtt.

 

Idiot. :)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
Så du påstår at vi i Norge ikke gjøre noe for å forhindre krig og sult? Du har kanskje ikke hørt om noe som heter Røde Kors, SOS barnebyer og X-antall andre institusjoner som hjelper til med nøyaktig dette? Slutt å si ting som ikke stemmer nå, før du driter deg ut enda mer. (Ja, jeg støtter SOS Barnebyer med penger hver eneste måned, og har gjort det i maange år.)

Slikt småplukk hjelper i grunn ikke. Det blir som jeg sa, at noen slutter å spise kjøtt og tagger litt på fabrikker. Det fører i grunn ikke noe med seg. Fattigdommen øker, dyrene fortsetter å bli mishandlet .Det er en evig kamp mot en vegg. Det må hardere midler til om det skal forandringer til. Problemet ligger ikke i at folk spiser kjøtt, problemer ligger i at dyrene som brukes til produksjonen blir dårlig behandlet. Og de blir ikke bedre behandlet av det veggisene gjør i dag, helhetlig sett. Kanskje en tvilsom fabrikk går med underskudd en uke, men i lengden vokser det bare. Forandringer i systemet må til.

Lenke til kommentar
har ikke orket å lese gjennom 9 sider med poster, men det er vel bedre å spise dyrene enn maten til dyrene?

Du kan jo la være å spise "maten til dyrene" og se hva som skjer med deg.

 

"Skjørbuk er en lidelse der kroppen går i oppløsning. Tennene faller ut, kjøttstykker faller ut av munnhulen og kroppen blør eller får blåflekker ved den minste berøring. Til slutt sprekker blodårene ut av hjertet, og pasienten får en fryktelig død."

 

Men spiser vi egentlig maten til dyrene? Jeg spiser ihvertfall ikke gress, som de planteetende husdyrene gjør, og jeg vet ikke om noen husdyr som spiser poteter, epler, agurk, tomater, gulrøtter, etc., dersom de ikke får det servert av mennesker.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Jeg synes igrunn hele debatten har gått på feil grunnlag. Grunnlaget bør ikke være at det er synd i dyrene, men hva som er mest energieffektivt og hva som kan mette flest mennesker. f.eks. så er veldig mye dyrehold ressurssløsing, da den maten dyra spiser kan mette langt flere mennesker enn hva kjøttet fra dyra metter. Men sauehold, geitehold osv, dyr som kan beite i skråninger, på fjellet og andre steder der man ikke kan dyrke noe, det er energieffektivt.

Lenke til kommentar

Jeg spiser kjøtt fordi en god del av det smaker ganske så nydelig. Jeg skal innrømme, hadde alt kjøtt smakt helt jævelig, hadde jeg høyst sannsynlig ikke spist det, men en god del kjøtt er godt, sånn er det med den saken.

Jeg driter ærlig talt i hvordan dyrene blir behandlet og hvordan de lever. De er mat for meg. De er et produkt for meg. Ja, til og med et objekt for meg. Akkurat som potetgull. Jeg driter i hvordan poteten ble dyrket, jeg driter i hvordan de skjærte den opp, jeg driter i hvordan de krydret den, jeg driter i hvor usunn den er, jeg vil bare spise den. Jeg tror ikke på gud, så jeg skjelver ikke i buksa over at jeg havner i helvete fordi jeg ikke har empati over de "stakkars" dyra. Jeg skal gå så langt som å si, at om jeg noensinne får sjansen, skal jeg smake menneskekjøtt. Om menneskekjøtt smaker godt, og blir lovlig å spise i en fjern fjern fremtid, og de selger det i frysedisken på rimi, kommer det sikkert til å havne på middagsfatet hos meg ofte. Om noen lurer, ja, det stemmer, jeg har ikke noe empati over skapninger (inkludert mennesker) som jeg ikke har noe personlig forhold til. Det med at "klørne" våre er ubrukelige til ditt og datt, som andre har sagt, det er evolusjonen.. Mennesket trenger ikke, å har ikke trengt på en god stund, å rive i kjøtt, og drepe dyr, men klørne. Vi har ikke trengt på en god stund, å rive i kjøtt, eller drepe dyr med tennene. Som andre også har sagt, vi har en velutviklet hjerne, vi trenger ikke bruke rå vold for å skaffe oss mat lenger. Hadde en huleboer kommet til dagens norge, hadde han fort sluttet å løpe rundt i skogen etter mat, å heller handlet på rimi. ;)

La nå oss "dumme teite uansvarlige ufølsomme" kjøttetere være i fred, la oss spise det vi vil, samtidlig som vi lar dere spise hva dere vil. (Der dere er dere vegeterianere)

Lenke til kommentar

For ikke å glemme dobbeltmoralen til mange vegeterianere. De hevder at de ikke spiser kjøtt og kylling for de syntes så synd på dyrene.

Blir like forbanna hver gang jeg hører en vegeterianer si dette, for å så dra opp skinn-lommeboken, gå med skinnsko, vaske seg med såpe (de fleste såper inneholder stoff fra dyr) osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...