Gå til innhold

Kjøtt - Spiser du det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor rakker dere ned på veggiser? At de føler at det er umoralskt å spise kjøtt betyr ikke at de er tapere. Men det er ett slit å være veggis, må jo sjekke alle matvarer om de inneholder beinmel, kumage eller lignende.

 

Heia veggiser 

Hvorfor? Fordi de præver å smitte den tåpelig livsvisdommen sin over på oss

 

Egentlig så tror jeg det er vegetarianerne som har mest grunnlag for å si at kjøttspisere prøver å smitte, som du sier, livsvisdommen sin over på dem.

Synes ærlig talt det er mer harry å spise svin fra Rimi enn å være vegetarianer.

 

PS:

Driver å flytter så jeg sjekker bare HW ca. to ganger i uken. Kommer derfor sansynligvis ikke til å svare på "ja til industrikjøtt"-argumenter.

Lenke til kommentar

Jeg ble sulten av denne tråden. :w00t: Når det er sagt er jeg helt klart for at dyrene skal ha det bedre. Jeg skulle ønske at det ble satset mer på økologisk drift da jeg slett ikke har dårlig samvittighet for å slakte og spise dyr, men jeg har dårlig samvittighet for at de har ett jævlig liv før dette skjer.

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske at det ble satset mer på økologisk drift da jeg slett ikke har dårlig samvittighet for å slakte og spise dyr, men jeg har dårlig samvittighet for at de har ett jævlig liv før dette skjer.

Jeg er enig.

 

Produksjon av kjøtt er, og burde være lovfestet av visse "humane" retningslinjer.

 

Hørte på radioen i dag at bønder på sørlandet kastrerer griser uten bedøvelse. Det ble lovfestet at kastrering skal skje med bedøvelse for 2 år siden.

 

Nyheten på P4.no.

Lenke til kommentar

Mennesker dør hver dag av sult i verden.

Mennesker overlever bare de får i seg nok korn.

1 kilo kjøtt krever 4 kilo korn.

Kjøttindustriene øker massivt hele tiden og den legger beslag på store mengder korn.

Hadde det ikke vært for at folk i den vestlige verden idag er NØDT til å spise kjøtt til alle dagens måltider hadde verden vært et sultproblem mindre.

 

Noe å tenke over nestegang du hiver inn på steka di.

 

Jeg kan garantere alle og enhver her inne (med fornuften i behold) at hvis dere leser gjennom en del vegetar artikler på nettet vil dere bli kvalm bare av å tenke på kjøtt i ettertid.

 

En start: vegetar.com

Endret av zehn
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle vi bli kvalme? Jeg er ikke dum og naiv og propaganda (således fra begge kanter) har ingen funksjon.

 

Hadde heller ikke sluttet å spise kjøtt selv om jeg hadde vært på besøk hos et slakteri o.l.

 

Hadde nok vært mer kresen på hva slags kjøtt jeg hadde kjøpt hvis jeg hadde levd i et annet land enn Norge, men her er det _relativt_ god kontroll på hva som skjer.

 

 

En parallell:

 

Jeg blir ikke abortmotstander av å lese om og se grusomme bilder av aborterte foster fra kristenfundamentalistiske sider heller (hadde prosjekt om abort for en stund tilbake).

Lenke til kommentar
Skal ein ha eit bra festmåltid spiser ein blodpuding og drikker tran!

:roll::hmm:

 

Uansett, det er ikke kjøttindustriens skyld at det er sult. Det finnes nok mat til verdens befolkning, men den er fordelt feil. Det blir også feil å si at industriland er de som spiser mest kjøtt. De har selvsagt større tilgang, men spisemønsteret er kulturelt betinget. Argentina er et land der det spises mye kjøtt. Det er fordi produksjonen er stor og de har problemer med å eksportere varene sine.

Lenke til kommentar
Men spiser folk blodpuding? hmm. eller er alle dei tøfe kjøttspiserene for feige til det?

 

Skal ein ha eit bra festmåltid spiser ein blodpuding og drikker tran!

Hehe liker ikke blodpudding (har bare med smak å gjøre) og tran smaker rett og slett harskt i min munn, dog er det jo mange som liker det heh.

Lenke til kommentar

dyrene må bli bedre behandlet, her ute på bygda er kuer og sauer ute og eter stort sett økologisk mat, men melkekuene synest eg veldigt synd på, dei står stille heile tio, dei står i sin egen avføring, dei er aldri ute.

 

 

dette er ikke bra :no:

 

jeg eter kjøtt, men grønsaker og frukt er bedre.

Lenke til kommentar
Mennesker dør hver dag av sult i verden.

Mennesker overlever bare de får i seg nok korn.

1 kilo kjøtt krever 4 kilo korn.

Kjøttindustriene øker massivt hele tiden og den legger beslag på store mengder korn.

Hadde det ikke vært for at folk i den vestlige verden idag er NØDT til å spise kjøtt til alle dagens måltider hadde verden vært et sultproblem mindre.

 

Noe å tenke over nestegang du hiver inn på steka di.

 

Jeg kan garantere alle og enhver her inne (med fornuften i behold) at hvis dere leser gjennom en del vegetar artikler på nettet vil dere bli kvalm bare av å tenke på kjøtt i ettertid.

 

En start: vegetar.com

Jeg vil også anta at du vil ha "økologisk" mat?

 

Hykler!

Lenke til kommentar
Mennesker dør hver dag av sult i verden.

Mennesker overlever bare de får i seg nok korn.

1 kilo kjøtt krever 4 kilo korn.

Kjøttindustriene øker massivt hele tiden og den legger beslag på store mengder korn.

Hadde det ikke vært for at folk i den vestlige verden idag er NØDT til å spise kjøtt til alle dagens måltider hadde verden vært et sultproblem mindre.

 

Noe å tenke over nestegang du hiver inn på steka di.

 

Jeg kan garantere alle og enhver her inne (med fornuften i behold) at hvis dere leser gjennom en del vegetar artikler på nettet vil dere bli kvalm bare av å tenke på kjøtt i ettertid.

 

En start: vegetar.com

Bullshit! Jeg har nok av fornuft, og spiser fortsatt kjøtt! Den ene kuen jeg sparer hvis jeg ikke spiser gir jeg egentlig langt faen i. Naturen må gå sin gang elns, og jeg liker kjøtt. Ergo, jeg spiser det. Vegetarianere som er det fordi de tror de får respekt da er teite. Uansett så synes jeg hele utgangspunktet i å være veggis er teit. Kjøtt er godt ffs!

 

*tenke på en saftig pepperbiff med masse pommesfrites og bearneise*

Lenke til kommentar
At 100 personer slutter å spise kjøtt og sprayer på fabrikker vil ikke hjelpe. Da må vi gjøre noe med produksjonen, systemet.

Men for å gjøre noe med systemet så må man vise at man ikke gir faen, altså kjøpe mindre kjøtt. Kjøper man et bord fra en snekker finansierer man ikke for akuratt det bordet, pengene går med til å lage et nytt bord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...