Gå til innhold

Kjøtt - Spiser du det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøtt er mat, fisk er også mat, av og til... men kjøtt er best...

Mennesker trenger jo kjøtt som en del av kostholdet...

Du kan få i deg det som er i kjøtt via bønner, linser, andre grønnsaker og vitaminpiller.

Og du kan få i deg det som er i grønnsaker ved å spise kjøtt og vitamintabletter

Lenke til kommentar
Hvorfor rakker dere ned på veggiser? At de føler at det er umoralskt å spise kjøtt betyr ikke at de er tapere. Men det er ett slit å være veggis, må jo sjekke alle matvarer om de inneholder beinmel, kumage eller lignende.

 

Heia veggiser :p

Hvorfor? Fordi de præver å smitte den tåpelig livsvisdommen sin over på oss

Lenke til kommentar

Fordi den eneste veggisen du har truffet på er på internett så tror du at alle veggiser presser vegetarianismen over på alle andre. Det er feil, kjæresten min er veggis, og hun prøver på ingen måte å gjøre noen veggis av meg.

 

forsåvidt så er det da helt vanlig at folk prøver å argumentere for det de står for og "omvende" andre mennesker.

Lenke til kommentar
Fordi den eneste veggisen du har truffet på er på internett så tror du at alle veggiser presser vegetarianismen over på alle andre. Det er feil, kjæresten min er veggis, og hun prøver på ingen måte å gjøre noen veggis av meg.

 

forsåvidt så er det da helt vanlig at folk prøver å argumentere for det de står for og "omvende" andre mennesker.

De fleste vegetarianere er sånne som ikke takler at et dyr blir slaktet/drept. Slikt er bare teit, da dyr MÅ dø. Hva skjer hvis vi ikke slakter sauer ol. i landet? Hmm...

Vegetarisme(?) er helt høl i hue spør du meg.

Lenke til kommentar
De fleste vegetarianere er sånne som ikke takler at et dyr blir slaktet/drept.

Jeg har møtt mange vegetarianere, men ingen slike. De mest vanlige grunne jeg har fått er: de mener vegetardietten er sunner enn mat med kjøtt (kan diskuteres), de er redde for farer ved kjøttspising (kugalskap, skrapesyke, hormoner i kyllingkjøtt osv.), fordøyelsessystemet klarer ikke å fordøye kjøttet skikkelig.

Lenke til kommentar

Beklager, men kjøtt fra Coop holder ikke mål. Det er ille nok at dyr skal dø for at vi skal få mat, men når vi driver å lemper på kvalitetskravene for å få lavere pris blir det rett og slett respektløst. Få slakterbutikken tilbake eller gjør en bedre jobb på supermarkedene med behandling av kjøttet.

 

Og béarnaisesaus fra Knorr! Fysj. Lag den heller selv. Det er mye bedre, og tar ikke så jævlig lang tid som du skal ha det til.

Lenke til kommentar

 

Og béarnaisesaus fra Knorr! Fysj. Lag den heller selv. Det er mye bedre, og tar ikke så jævlig lang tid som du skal ha det til.

Hmm.. For å være helt ærlig synes jeg knorr sin er ganske god. Men det er kun min mening. Har lagd min egen + smakt ordentlig på god restaurant, men liker fortsatt knorr sin best(!) Forøvrig er det å lage bernaise ikke akkurat det letteste man begir seg ut på.

 

Men til topic: Spiser alt, men er bevisst på at det er levende vesen jeg sitter og trøkker i meg. Og det er ikke uproblematisk hvordan f.eks. kyllinger lever før de havner på middagsbordet. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...