Gå til innhold

Kjøtt - Spiser du det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

veggiser sliter som regel med muskelsmerter og svake bein... begge deler man ikke kan se på en person... Noen veggiser spiser protein/kalk for og oppveie dette men d er ytterst få...

Jeg har vært vegetarianer i 15 år, og sliter hverken med muskelsmerter eller svake bein. Faktisk har jeg aldri brukket et eneste bein i kroppen.

Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Vel, hva kan jeg si.; jeg kjenner veggiser som ikke ser sunne og friske ut.

Det er veldig mange veggiser som er semi-vegetarianer, dvs at de spiser dyreprodukter i en eller annen form fordi uten disse tilskuddene vil de fått diverse problemmer. Egg, fisk, melk, kjøtt, fugl, spiser man noe av dette faller man inn i det jeg kaller semi-vegetarianer.

Når du nevner hvordan du selv er tynnere enn din vegetarianer-venninne så syns jeg ikke dette er noe rart. Det betyr bare at du har en enda dårlig kosthold enn henne. Det beviser ikke hvor fortreffelig det er å være vegetarianer.

Sier ikke at jeg er sykelig tynn... jeg har bare stor forbrenning, i likhet med veldig mange andre på denne planeten. Det er helt naturlig, og det er nok dette hun jeg snakket om også har. For noen er det faktisk ett problem, fordi man blir sett på som usunt tynn. Tannlegen lurte på om jeg hadde bulemi, også fordi jeg hadde syreskader på tennene. Det kommer imidlertid av bl.a. cola, og ikke magesyre.

Nå er det, som Olsen sier, stor forskjell på vegetarianere (frastår fra kjøtt og kjøttprodukter, stivelse og lignende som er fremstilt av kjøtt, eller som inneholder kjøtt) og veganere (frastår fra kjøtt og alt annet som er fremstilt ved hjelp av dyr). Vegetarianere kan spise ost, drikke melk og lignende produkter. Enkelte drister seg til og med til å spise fisk. Veganere, derimot, spiser kun planter, frukt, grønnsaker og ting som ikke direkte stammer fra dyr. Om veganere er usunne, skal jeg ikke verken påstå eller nekte for, for bare ett par av de jeg har nevnt er 100% veganere, så der har jeg vel ikke nok grunnlag for å påstå det ene eller det andre. De er for øvrig sunne og friske mennesker begge to. Men jeg står fortsatt på mitt at vegetarianere ikke blir syke eller får problemer som en følge av mangel på de mineraler som finnes i kjøtt. Du har blandet veganere og vegetarianere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...