PlatinumFlyer Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Min mening er at vegitærianere er syke i hodet. Kan du begrunne dette? La folk velge selv. La de som vil det leve som de vil. La de som ønsker det søke lykken. Finner de lykken i å ikke spise kjøtt, gjerne for meg, så lenge de ikke plager meg. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Min mening er at vegitærianere er syke i hodet. Kan du begrunne dette? Fordi kjøtt= superdigg og er er sunt Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 så folk som har en annen mening/synspunkt enn deg er syke i hodet. flott at du respekter andres valg og holdninger! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 MountainRivera forsto tydeligvis ikke min advarsel mot å hetse vegetarianere, og har følgelig fått en advarsel. Flere som vil "prøve lykken"? I det minste burde han begrunnet svaret... men hadde blitt en advarsel uansett. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg begrunnet svaret mitt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg begrunnet svaret mitt Jada, begrunnelsen for at vegetarianere er syke i hodet er "fordi kjøtt= superdigg og er er sunt" For en utrolig god begrunnelse La oss holde oss saklige nå. Mer usaklig fra deg (MountainRivera) i denne tråden, og du blir midlertidig utestengt. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Respekterer du ikke andres meninger? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Lim er laget av døde dyr... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Fisk er fisk.... kjøtt er mat! (Grønnsaker er tilbehør og gir fin farge) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Gele inneholder benmel. (OK, heter sikkert ikke det men husker ikke hva det skal hete. Alle skjønner hva jeg mener). Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Fra spøk til alvor; Da vi bare kan "lage" 20 av 28 essensielle aminosyrer (ikke 100% sikker på anatllet), er det "vannskelig" å være veggis. Proteiner: Du skal ikke bare ha nok proteiner hver dag, du skal også ha kvalitetsproteiner. Proteiner er bygget opp av aminosyrer. Noen av disse kan ikke kroppen lage selv, vi må få dem tilført utenfra. Disse essensielle aminosyrene finnes i rikelig monn i proteinene i kjøtt, fisk, egg og melk. Når du ikke spiser slike matvarer, må du kombinere plantematvarer som hver for seg inneholder ulike aminosyrer. Bønner er da løsningen, bønner inneholder noen essensielle aminosyrer som det finnes lite av i korn. Hvis du kombinerer korn som hvete, ris og mais med bønner, linser, erter og peanøtter, vil du få nok kvalitetsproteiner og nok av de essensielle aminosyrene. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Gele inneholder benmel. (OK, heter sikkert ikke det men husker ikke hva det skal hete. Alle skjønner hva jeg mener). Gelatin? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Gele inneholder benmel. (OK, heter sikkert ikke det men husker ikke hva det skal hete. Alle skjønner hva jeg mener). Gelatin? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Gele inneholder benmel. (OK, heter sikkert ikke det men husker ikke hva det skal hete. Alle skjønner hva jeg mener). Gelatin? gelantin gjør det jo helt klart. Men tenkte det var mer direkte å nevne gelé, som også vegitarianere har en tendens til å spise.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Du sier noe, definitivt. Jeg har dog møtt vegetarianere som nekter å ete gelatinprodukter. Endret 11. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Mange vegetarianer spiser å bruker mye som er døde dyr uten at dem vet det... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Gelatin er basert på svinefett/underhudsfett fra svin. Temmelig sikker, but don't shoot me if Im wrong... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Gelatin er laget av griseskinn, kuskinn og knust dyreben. Er jeg nå ganske sikker på... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Gelatin kan utvinnes av kjøtt (inkludert svin), men det finnes også vegetabilsk gelatin og marint gelatin. http://www.islam.no/newsite/content/defaul...ge=&nFAQID=1217 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Gelatin kan utvinnes av kjøtt (inkludert svin), men det finnes også vegetabilsk gelatin og marint gelatin. http://www.islam.no/newsite/content/defaul...ge=&nFAQID=1217 Joda, men oftest er det basert på oppmalt ben... Men erstatninger finnes, det er riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå