Gå til innhold

Kjøtt - Spiser du det?


Anbefalte innlegg

Egg er protein, men også ufødte kyllingfostre. Godt på bødskiven, for seg selv, og som speilegg, eggedosis og omelett. Mye brukt i baking, så der forsvant mange av argumentene mot egg som næringskilde.

Det er ikke noe ufødte kyllingfostre i egg.

 

De eggene du kjøper ikke butikken er ikke befruktet og dette sjekker de ved gjennomlysning på klekkeriet. Så du spiser ikke noe kyllingfostre ved å spise egg.

Men hvordan kan det bli egg da? :confused: Hvis disse eggene hadde blitt klekket på naturlig måte hva hadde kommet ut av dem da..små godzillaunger eller noe sånt..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... er det ikke kyllingfostre i egget, vil det aldri bli klekket ut. Da vil det bare bli gammelt og råtne. Det som er inni egget er den maten som ett kyllingfoster ville spist om det var befruktet. Men er det ikke noe kyllingfoster der, så blir det jo ikke spist opp, og da kan vi mennesker spise det.

Lenke til kommentar
kjøtt & kylling :w00t:

 

 

vegiser :thumbdown:

Og hvorfor skal ikke veggisene få være veggiser uten at du ser ned på dem?

 

Du er en sånn type som tror at det du mener alltid er rett, og at alle andres mening er feil. Men skal jeg fortelle deg en ting? Verden fungerer ikke sånn. Tenk litt... aksepter andres valg i livet, akkurat som de fleste aksepterer ditt valg om å spise kjøtt. Selv om jeg har hatt siviltjeneste i Dyrebeskyttelsen og vært tilknyttet de og en annen dyrevernsorganisasjon i ettertid, har jeg ikke sluttet å spise kjøtt. INGEN av de jeg kjenner som er veggiser, har nevnt det med ett ord eller spurt meg hvorfor jeg fortsatt spiser kjøtt. Og så lenge de aksepterer at vi spiser kjøtt, så får da vel for søren vi også akseptere at de ikke spiser det.

 

Så... begynn å tenk litt over ting før du skriver de... for det der var vannvittig useriøst og lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Vi må ha mat ! Vi spiser dyr ! Vi er akkuratt som løvene f.eks!

 

Jeg syns ikke synd på dyra at de må spises men jeg syns synd på f.eks hønene ! Som må sitte i et lite bur med 3 høner i hvert bur ! Så sitter de der da .... helt til de dør ! Det må være utrolig kjedelig !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...