Gå til innhold

Kjøtt - Spiser du det?


Anbefalte innlegg

Nja. Veganere/vegetarianere har innsett at noen lider og dør for å skaffe mat på bordet, og vil gjøre noe med det. Om en kjøttspiser prøver å overtale en veggis til å spise kjøtt så er det fordi kjøttspisern er redd for det ukjente eller ikke takler at noen ikke spiser kjøtt, ingen moralsk årsak.

Hva med "utmattelse" av jorden? Planter spretter ikke opp av ingenting, og jorden vil bli utmattet med tiden. F.eks så er ris ikke særlig sunt, da proteininnholdet (det finnes grovere ristyper, men) er lavt samt at innholdet av lettopptakelige karbohydrater er høyt (har lest at buddhistmunker har blant verdens laveste levealder....). Man kan like godt sitte å spise sukker fra rimi (og drikke vann for å "mette").

 

Så har vi dette med hva som er naturlig: Kjøtt er grunnen til at mennesket har blitt den dominerende arten på planeten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke veggis, men jeg mener at vestens voldsomme forbruk av kjøtt er usunt for planeten vi bor på. Det skal mer enn en kilo korn til for å produsere en kilo kjøtt, pluss at kjøttet gjør beslag på områder som kan brukes til korndyrking. Så rent energimessig så er ikke kjøttspising bra. Dog så inneholder kjøtt endel aminosyrer og proteiner som kroppen stort sett kan fåes gjennom kjøtt. Jeg sier heller ikke at vi kun skal spise ris, så hvorfor du drar inn ris vet jeg ikke.

 

Ja, det er naturlig å spise kjøtt, men alt som er naturlig er ikke bra. Det er heller ikke naturlig å spise kjøtt hver jævla dag til hvert jævla måltid.

Lenke til kommentar
Jeg elsker kjøtt, og gafler det i meg så mye jeg kan...

 

Når det gjelder type kjøtt, står indrefielt av hest høyest... Mørt og godt. Grillet indrefilet av hest, er uslåelig godt.

 

Hvorfor spises det ikke mer hest?

Jeg har egentlig ikke prøvd hest.. Må nesten prøve det, siden du sier det er godt.

Lenke til kommentar

At det er godt og digg å spise kjøtt til hvert måltid gjør det ikke naturlig. Eller, naturlig er ett dårlig uttrykk igrunn. Naturlig er igrunn ett dårlig begrep for å forklare menneskelig adferd. Det er ihvertfall ikke sunt, hverken for deg eller for planeten vår.

 

@Rodwelt: Du hadde antakelig dauet ganske kjapt. Men så lever ikke veggiser utelukkende på salat heller da.

Lenke til kommentar
Jeg elsker kjøtt, og gafler det i meg så mye jeg kan...

 

Når det gjelder type kjøtt, står indrefielt av hest høyest... Mørt og godt. Grillet indrefilet av hest, er uslåelig godt.

 

Hvorfor spises det ikke mer hest?

Jeg har egentlig ikke prøvd hest.. Må nesten prøve det, siden du sier det er godt.

Få tak i en indrefilet, smør godt på med grillolje, litt pepper og stek den på grill (helst gassgrill) Server med potetsalat tilsatt løk og ekstra poteter, vanlig salat og bernaise saus.

 

Bon apetit!

Lenke til kommentar
Jeg elsker kjøtt, og gafler det i meg så mye jeg kan...

 

Når det gjelder type kjøtt, står indrefielt av hest høyest... Mørt og godt. Grillet indrefilet av hest, er uslåelig godt.

 

Hvorfor spises det ikke mer hest?

Jeg har egentlig ikke prøvd hest.. Må nesten prøve det, siden du sier det er godt.

Få tak i en indrefilet, smør godt på med grillolje, litt pepper og stek den på grill (helst gassgrill) Server med potetsalat tilsatt løk og ekstra poteter, vanlig salat og bernaise saus.

 

Bon apetit!

Nå ble jeg sulten!

Lenke til kommentar

Mangelsykdommer en en fin ting. I god solidarisk ånd foreslår jeg herved at vi bytter ut det store kjøttforbruket med poteter og annet raskt (usunt) karbohydrat. Melk substitueres med mjøl (øl) som er dannet av korn. Fedme og livsstilssykdommer skyter i været, men hva gjør vel det - så lenge vi er litt energikonservative?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...