Gå til innhold

Kjøtt - Spiser du det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg spiser kjøtt p.g.a smakens skyld. Kjøtt generellt har dårlig proteinkvalitet, og 75% av alt storfekjøtt inneholder stoffer som brukes til å lage kunstige kvinnelige hormoner, selv små doser av dette kan gi menn feminine trekk.

Tvert imot, kjøtt har en god proteinkvalitet. En trenger ikke å være redd for hormonkjøtt i Norge. Men som sagt i forrige post. Det er bedre å redusere forbruket av kjøtt, og innta proteintilskudd laget av melkeprotein. Da er det også lettere å variere typen kjøtt, og det er mye billigere.

Lenke til kommentar
Tvert imot, kjøtt har en god proteinkvalitet. En trenger ikke å være redd for hormonkjøtt i Norge. Men som sagt i forrige post. Det er bedre å redusere forbruket av kjøtt, og innta proteintilskudd laget av melkeprotein. Da er det også lettere å variere typen kjøtt, og det er mye billigere.

Hvit kjøtt har god proteinkvalitet, men rødt kjøtt har ikke det. Vegetabilske proteiner, og proteinene som finnes i egg og upastourisert melk er de beste. Proteinene som er i proteinpulver kommer f.eks fra soya.

 

Men man kan også spise rødt kjøtt uten å bli feminin, bare se på George Foreman, som planlegger comeback i tungvektsboksing i en alder av 55år, han vant også VM i 1994 i en alder av 45år.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Hvit kjøtt har god proteinkvalitet, men rødt kjøtt har ikke det. Vegetabilske proteiner, og proteinene som finnes i egg og upastourisert melk er de beste. Proteinene som er i proteinpulver kommer f.eks fra soya.

 

Men man kan også spise rødt kjøtt uten å bli feminin, bare se på George Foreman, som planlegger comeback i tungvektsboksing i en alder av 55år, han vant også VM i 1994 i en alder av 45år.

Vegetabilske proteiner har ikke de samme oppbyggende egenskapene som fra kjøtt (egg er kjøtt) og melk. Du kan være sikker på at minst 90% av verdens produksjon av proteinpulver kommer fra melkeprotein. Proteinpulver fra andre kilder som feks. soya er mye dyrere og har som sagt ikke helt de samme egenskapene, og anbefales kun til folk med ekstrem laktose intolleranse. Hvor i all verden henter du din informasjon fra?

 

Hvis du tror du vil bli feminin av å spise kjøtt, for all del, ikke spis kjøtt :roll:

Lenke til kommentar
Hvit kjøtt har god proteinkvalitet, men rødt kjøtt har ikke det. Vegetabilske proteiner, og proteinene som finnes i egg og upastourisert melk er de beste. Proteinene som er i proteinpulver kommer f.eks fra soya.

 

Men man kan også spise rødt kjøtt uten å bli feminin, bare se på George Foreman, som planlegger comeback i tungvektsboksing i en alder av 55år, han vant også VM i 1994 i en alder av 45år.

Vegetabilske proteiner har ikke de samme oppbyggende egenskapene som fra kjøtt (egg er kjøtt) og melk. Du kan være sikker på at minst 90% av verdens produksjon av proteinpulver kommer fra melkeprotein. Proteinpulver fra andre kilder som feks. soya er mye dyrere og har som sagt ikke helt de samme egenskapene, og anbefales kun til folk med ekstrem laktose intolleranse. Hvor i all verden henter du din informasjon fra?

 

Hvis du tror du vil bli feminin av å spise kjøtt, for all del, ikke spis kjøtt :roll:

Bill Pearl - veien til Mr. universe. Mer lærerik bok har jeg aldri lest. Bill Pearl har vært verdens eldste mr. universe. Han vant sin siste mr. universe i 1971, i en alder av 41 år. Da brukte mesteparten av alle bodybuildere dop. Bill gjorde ikke det og klarte 225kg i benk.

 

Jeg spiser storfekjøtt, men for smakens skyld. Hvitt kjøt (som finnes i b.l.a kylling) har veldig god protein kvalitet. Egg kommer fra høner så da sier det seg selv.

Man kan nesten spise ubegrenset med kylling, hadde det ikke vært for at overskuddet med proteiner først lagres som energi, og i verste fall som fett.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Spenol, du kan jo iallefall spise kebab. Rotter er det jo nok av her i verden, og hvis du spiser kebab på et litt dårlig sted gjør du jo en god gjerning! :p

 

Men du sier at du tror mennesket vil bli mindre krigersk av å bli vegetarianere. Hvor er logikken i det? Tror du jeg tenker : "Haha, den kua ble eid av mine OVERLEGNE SLAKTETEKNIKKER MUAHAHAH" hver gang jeg spiser en biff? Eller tror du jeg spiser kjøtt fordi jeg føler meg overlegen når jeg gjør det? Makan til idiotisk påstand er det lenge siden jeg har sett.

 

Og ja, jeg synes synd på dyrene. Men det betyr ikke at jeg er villig til å slutte å spise kjøtt.

Lenke til kommentar

Dette har absolutt ingen ting med mennesker som kjøttetere å gjøre, men en industri som i likhet med ALLE andre industrier gir f... bare de tjener nok penger...

 

Inkluderer såkalte "Godt Norsk" som bare er enda mer kynisk fordi de faktisk gir inntrykk av at penger ikke er det viktigste og til og med får folk til å tro på det...

Lenke til kommentar

Jeg spiser okse og gris. Ikke lam, kylling, hval, sel osv. Jeg har bestandig vært en "dyreforkjemper", og takler ikke helt tanken på hvordan veldig, veldig mange dyr som vi spiser har det. Derfor skal jeg etterhvert prøve å kutte ut kjøtt helt, med andre ord bli vegetarianer.

Lenke til kommentar

Hva du spiser er vel kanskje ikke så viktig, men siden du er inne på det er jeg rimelig sikker på de oksene og grisene du spiser har hatt det mye verre enn både sel og hval som i allefall inntill de blir slaktet i det minste har hatt et liv. I motsetning til de nevnte som nærmest blir født som kjøttdeig...

Lenke til kommentar
Hva du spiser er vel kanskje ikke så viktig, men siden du er inne på det er jeg rimelig sikker på de oksene og grisene du spiser har hatt det mye verre enn både sel og hval som i allefall inntill de blir slaktet i det minste har hatt et liv. I motsetning til de nevnte som nærmest blir født som kjøttdeig...

Joda. Men det er ikke særlig etisk å spidde rygghvirvelen til en hval med 3-4 jævla harpuner. :ermm:

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Joda. Men det er ikke særlig etisk å spidde rygghvirvelen til en hval med 3-4 jævla harpuner.  :ermm:

Synes heller ikke det er særlig etisk å avle opp dyr, som både blir avhengig av deg og kanskje kommer løpende hver gang du roper med det formål å slakte dem heller... Blir nesten som å ta seg av en katt, fore den opp, og spise den til Jul eller noe...

 

Er på en måte mer misbruk av tillit enn jakten som foregår på ville dyr, om man altså ser bort i fra spanjolenes tyrefekting og sossens herjinger med rev i England...

 

Naturen er grusom, enten det er mennesker som skyter harpuner eller dyr som river hverandre i filler med tennene...

 

Om vi faktisk kan stoppe dette vil vise seg... Nå er vi i ferd med å utrydde ulv til fordel for sau... Hvor etisk er det?

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Joda. Men det er ikke særlig etisk å spidde rygghvirvelen til en hval med 3-4 jævla harpuner.  :ermm:

Det skytes en harpun _med_ en sprengladning. Må det skytes mer er det ikke akkurat etter boka. Verden har kommet lengre enn Moby Dick

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Spiser jeg kjøtt?: Ja det gjør jeg. Hvorfor gjør jeg det?:

Jo, fordi kjøtt er godt, hadde det ikke vært for kjøtt hadde livet mitt blitt kjedelig.

Men hvorfor syntes jeg kjøtt er godt, jo fordi urinnstinktene i hjernen min forteller meg at kjøtt er godt. Hvorfor er jeg ikke helt sikker på.

Om jeg skulle blitt vegitarianer så måtte det vært av en grunn; Av 1kg kjøtt kan man få 10Kg korn (i forhold til hva det koster å produsere) så får den biffen jeg slafser i meg kunne jeg fødd 10stk, istedet for bare meg. Dette er ganske sjukt å tenke på når en stor del av verden lider av hunger.

 

Mennesket er smartere enn dyr, derfor hersker vi over dem. Derfor er vi på toppen av næringskjeden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...