Gå til innhold

Kjøtt - Spiser du det?


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig spiser jeg kjøtt, mennesker har spist kjøtt i alle tider, hvorfor skal ikke vi spise kjøtt da??

 

...eneste forskjellen fra f.eks indianertiden og i dag, er at i dag lar man de stakkars artene leve fritt ute i naturen sammen med sin egen familien og heller avler egne dyr som vi senere slakter og spiser, i indianertiden splittet dem familier ved å drepe f.eks moren og la de andre dyrene (ungene, valpene) sulte i hjel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig spiser jeg kjøtt, mennesker har spist kjøtt i alle tider, hvorfor skal ikke vi spise kjøtt da??

 

...eneste forskjellen fra f.eks indianertiden og i dag, er at i dag lar man de stakkars artene leve fritt ute i naturen sammen med sin egen familien og heller avler egne dyr som vi senere slakter og spiser, i indianertiden splittet dem familier ved å drepe f.eks moren og la de andre dyrene (ungene, valpene) sulte i hjel.

En av de viktigeste jaktreglene er at man skal drepe barna først, slik har det vert i alle tider. Det er straffbart å drepe kun moren så barna dør av sult. :ermm:

Lenke til kommentar
1:grisungene kjenner ikke at mandommen deres forsvinner, de har ikke følelse der når de er så såmå

Hvorfor er det da bestemt at innen ett eller annet år (ett par år frem i tid) skal det være ulovlig å kastrere grisunger uten bedøvelse? Og at de ikke har følelse der når de er så små, er en totalt grunnløs påstand. Var du lam i kjønnsorgansområdet når du var liten kanskje? Tror du også hadde skreket ganske høyt om noen skar en kniv inn i pungen din og klemte ut ballesteinene dine... selv når du var liten.

et par år frem i tid er det ikke lov nei! :roll:

 

folk som bestemmer sånne ting har ikke peiling på hva de driver med, det er nemlig ikke lenger lov og klippe tenne på grisunger. det skjønner jeg ikke poenget med, de må klippes! neida, nå skal man "file ned tennene" :roll:

 

bønner har heller ikke lov til å kastrere griser selv, det må dyrlegen komme å gjøre, enda dyrlegen ikke er på langt nære så flink til å kastrere som det bøndene er :roll:

 

overdrev litt med å si at grisunger ikke følte kastreringen, men det er langt fra så dramatisk som det høres ut som. et lite snitt, og ut med ballene. det er ikke vondt lenger enn i et par sekunder. omtrent som en sprøyte.desuten er må grisen holdes opp ned, noe som er vondere enn selve kastreringen. skal den bedøves må den henge opp ned to ganger istedet for en, derfor er det værre for grisen med bedøvelse enn uten :)

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Selvfølgelig spiser jeg kjøtt, mennesker har spist kjøtt i alle tider, hvorfor skal ikke vi spise kjøtt da??

 

...eneste forskjellen fra f.eks indianertiden og i dag, er at i dag lar man de stakkars artene leve fritt ute i naturen sammen med sin egen familien og heller avler egne dyr som vi senere slakter og spiser, i indianertiden splittet dem familier ved å drepe f.eks moren og la de andre dyrene (ungene, valpene) sulte i hjel.

Synst egentlig det er litt rart, burde vi ikke ha spisse tenner hvis vi skulle ete kjøtt, vi har jo hoggtenner da..men men bare en tanke i mitt hode..

Lenke til kommentar

ei jeg kjenner ganske godt spiser ikke kjøtt omtrent, bare fisk.. kan ikke si jeg ser noe galt i det

 

 

det med att griser skal ha bedøvelse osv er regler som er laget av folk som ikke har peil ja, det er jo så mye ufattelig dumme regler ute å går. kommer ikke på noen veldig bra nå, men kan si et par jeg vet om

 

dyrlegen skal ha egen dør inn til fjøset, selv om den sitter 10 cm fra den andre har det ingenting å si. dyrlegen skal ha egen vask i fjøset han skal vaske seg i. en annen regel som jeg ikke vet om gjelder for bare fjøs eller hus generelt, men en kan ikke hente steiner fra steinrøys å legge rundt grunnmuren, grunnen vet jeg ikke, men dumt er det. og man kan ikke ha griser å kuer i samme rom i fjøset.

Lenke til kommentar
dyrlegen skal ha egen dør inn til fjøset, selv om den sitter 10 cm fra den andre har det ingenting å si. dyrlegen skal ha egen vask i fjøset han skal vaske seg i. en annen regel som jeg ikke vet om gjelder for bare fjøs eller hus generelt, men en kan ikke hente steiner fra steinrøys å legge rundt grunnmuren, grunnen vet jeg ikke, men dumt er det. og man kan ikke ha griser å kuer i samme rom i fjøset.

Det meste av dette er faktisk fornuftige reglar for å hindre smitte av dyresjukdommar frå fjøs til fjøs. Mange dyrlegar er ganske slurvete.

Lenke til kommentar
selvsagt spiser jeg kjøtt. uten kjøtt som en del av kosten går du glipp av viktige næringsstoffer. Ser du en vegerterianer skjønner du det.

Har to venninner som er vegetarianere, to bekjente og flere jeg vet om er vegetarianere også. Ingen av de ser ut til å være i dårlig form. Alle ser ut til å være i helt normal form, og er det også så vidt jeg kan forstå. Tullete utsagn.

Lenke til kommentar
For å slå fast først som sist, eneste argumentet kjøttetere kan fare med i dag er retten til egen selvtilfredstillese ovenfor sine egne smaksløker, på bekostning av av drap av andre levende organismer

 

Mennesket kan i dag ha ett fullverdig kosthold basert på andre varer enn kjøtt(undersøkelser viser blan annet att vegtarianere lever lenger enn kjøttetere)

 

Tilhengere av ett kosthold bestående av kjøtt lider generelt sett av mangel på gode argumenter, "vi har alltid spist kjøtt" alle spiser kjøtt" osv..

 

Grunnen til att mennesker spiser kjøtt i dag er stort sett pågrunn av att de gjør dette fordi de blir oppdratt til att sånn skla detvære helt fra barnsben av, jeg personlig oppfordrer fler til å tenke kritisk, er det rett å drepe andre levende vesner kun for egen selvtrilfedstillese??

så du spiser ikke levende organismer du hmmm

Lenke til kommentar

Seff spiser jeg kjøtt. Bare lekkert det!

 

Hadde dere vegeterianere spist kjøtt hvis dyrene hadde blitt godt "behandlet" da?

 

Tror ikke det fantes vegeterianere lang tid før i tiden. Grunnen er at man ikke hadde så mye mat og det var vanskelig å få tak i. Hvis det var mat å få så spiste man det. Kjøtt var jo noe helt spesielt hvis man fikk tak i det.

 

Tror heller ikke at vegeterianere kan bli "like sterke" som en som spiser kjøtt. Vet ikke om det stemmer da men. Har heller ikke sett en bodybuilder som ikke spiser kjøtt.

Lenke til kommentar

det er vanskeligere å balansere inntaket av div. stoffer når man eg veggis ja. men ikke umulig...diverse vitamin piller o.l. hjelper også...

 

jeg har iallefall ikke sett noen "sykelige" veggiser...snarere tvert imot...

 

 

"I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants!"

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
selvsagt spiser jeg kjøtt. uten kjøtt som en del av kosten går du glipp av viktige næringsstoffer. Ser du en vegerterianer skjønner du det.

Har to venninner som er vegetarianere, to bekjente og flere jeg vet om er vegetarianere også. Ingen av de ser ut til å være i dårlig form. Alle ser ut til å være i helt normal form, og er det også så vidt jeg kan forstå. Tullete utsagn.

Bare gi det lang nok tid.

Lenke til kommentar
det er vanskeligere å balansere inntaket av div. stoffer når man eg veggis ja. men ikke umulig...diverse vitamin piller o.l. hjelper også...

 

jeg har iallefall ikke sett noen "sykelige" veggiser...snarere tvert imot...

 

 

"I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants!"

veggiser sliter som regel med muskelsmerter og svake bein... begge deler man ikke kan se på en person... Noen veggiser spiser protein/kalk for og oppveie dette men d er ytterst få...

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
selvsagt spiser jeg kjøtt. uten kjøtt som en del av kosten går du glipp av viktige næringsstoffer. Ser du en vegerterianer skjønner du det.

Har to venninner som er vegetarianere, to bekjente og flere jeg vet om er vegetarianere også. Ingen av de ser ut til å være i dårlig form. Alle ser ut til å være i helt normal form, og er det også så vidt jeg kan forstå. Tullete utsagn.

Bare gi det lang nok tid.

Nok en ubegrunnet påstand...

 

To venninner av meg har vært vegetarianere siden de var tidlig i tenårene. De er nå nærmere tretti år begge to, og er sunne friske jenter begge to. De to bekjente jobber med dyrevern, og har vært vegetarianere, om ikke hele sitt liv, så ihvertfall siden før tenårene. Fortsatt friske og raske begge to (de er over tretti år nå). De jeg "vet om" vet jeg ikke hvor lenge har vært vegetarianere, men flere av de jobber også med dyrevern og har nok vært det det meste av sitt liv. Hun ene er veldig tynn, men jeg er enda tynnere, selv om jeg spiser masse kjøtt og diverse usunne ting. Hun virker for øvrig veldig frisk og sunn og rask.

 

Som sagt... jeg kjenner INGEN vegetarianere som ikke ser sunne og friske ut. Så jeg vil gjerne at du begrunner påstanden din, eller holder munn om du ikke har noe smart å komme med. Ellers blir det bare for dumt.

Lenke til kommentar

Vel, hva kan jeg si.; jeg kjenner veggiser som ikke ser sunne og friske ut.

 

Det er veldig mange veggiser som er semi-vegetarianer, dvs at de spiser dyreprodukter i en eller annen form fordi uten disse tilskuddene vil de fått diverse problemmer. Egg, fisk, melk, kjøtt, fugl, spiser man noe av dette faller man inn i det jeg kaller semi-vegetarianer.

 

Når du nevner hvordan du selv er tynnere enn din vegetarianer-venninne så syns jeg ikke dette er noe rart. Det betyr bare at du har en enda dårlig kosthold enn henne. Det beviser ikke hvor fortreffelig det er å være vegetarianer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...