Dizk Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 For et par mnd'er siden kjøpte eg meg en laptop, og på denne ligger det igjen litt dritt etter dens tidligere eier. Hver gang eg slår den på sier den at et eller annet program vil ha informasjon fra en eller annen side på internet, og vil dermed at eg skal koble meg opp. I tillegg fikk min mor for en tid tilbake siden et brev fra Telenor om at vi hadde drevet og sendt ut Spam, noe som eg ikkje har gjort.. med vilje Uansett.. hvordan blir eg kvitt faenskapet uten å måtte formatere? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har du prøvd å scanne maskinen med et spyware program? Som for eksempel Ad-aware Spybot Spy Sweeper Prøv forskjellige programmer for det, det ene programmet ikke finner kan det andre finne. Lykke til! Lenke til kommentar
JimL Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hoi, hvis en sånn person hadde hatt PC-en før meg ville jeg tatt steget med å reinstallere. Hvis du ikke vil (av en eller annen grunn), kan du jo laste ned spybot, ad-aware, hijack-this osv. Installer, kjør etter nærmere veiledning og sats på at du får fjernet all styggedommen. Og hvis du ikke har, installer antivirus/firewall. Lenke til kommentar
bytes Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Antar du har windows. Punkt 1 - Kjør windows update og last ned ALLE kritiske oppdateringer Punkt 2- Installer antivirus, evt oppdater denne hvis du har og kjør virus scan Punkt 3 - Skru på firewall dersom du har xp, evt last ned en fra nett Punkt 4 - Last ned adaware og spybot, oppdater disse og kjør og fjern spyware Deretter sørger du for at punkt 1,2,3 og 4 kontinuerlig er i drift på maskinen. Søk litt i forumet her så finner du mange tips. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Skru av masse programmer som starter automatisk i msconfig. Endret 27. mai 2004 av buskmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå