ChristianHL Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har en stasjonær PC som jeg tenkte å sette opp som filserver. I denne maskinen står det et PCI tv-kort. Mange ganger etter at jeg har gått til køys kunne jeg tenkt meg å se litt TV. Er det noen mulighet for at jeg kan bruke tv-tuneren som står i den stasjonære maskinen for å se tv på laptopen? Kjører trådløst nettverk på 22mbit så båndbredde vil kanske bli et problem? Sakens kjærne blir altså; Hvordan få overført tv bildet / lyd fra den stasjonære til laptop'en via trådløst nettverk... MVH Christian Lenke til kommentar
Irons Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 hmmm, vet ikke om dette er så lett, da må du isåfall ha et program som lager en stream som du kan se feks i windowsmedia player, søk litt på google, kanskje du finner noe Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 funker det med remote desktop fra din bærbare?? koble deg til pcen som har tv kortet og åpne tv-kort-softwaren der liksom ?? Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Remote Administrator eller noe ja kanskje...? Får prøve det i første omgang. Søkte litt rundt, og det ser ut som dette blir en vanskelig oppgave. Får vel kjøpe et usb tv-kort til den bærbare først som sist... Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Remote Administrator eller noe ja kanskje...? Får prøve det i første omgang. Søkte litt rundt, og det ser ut som dette blir en vanskelig oppgave. Får vel kjøpe et usb tv-kort til den bærbare først som sist... eller en 50" flatskjerm som du kan smelle i taket på soverommet :p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå