Gå til innhold

Sytt hk og prosessor, opteron, amd64 athlon?

Anbefalte innlegg

hei, vurderer å selge min xp2500 og mitt nf7 for å bytte til noe heftigere uten å måtte betale noe mye ekstra. det jeg er på utkikk etter er en generellt heftig pc som er rask på de fleste ommråder. programmer, spill o.l. jeg spiller en del, bla cs, wc3 og litt ut2004. vel det være lurest for meg å velge amd athlon 64 eller et single opteron system, eventuellt dualsystem. jeg gidder ikke gå for amd athlon 64 BARE fordi den yter bra i spill lissom (ikke at den bare gjør det men det var et eksempel). kan noen anbefale meg et opsett som ikke kan koste mere en 4000kr. hvis det er opteronsystem så ville jeg likt om dere hadde lagt til ram også.

og hvordan blir ytelsesforskjellene med socket 939 og Nforce 250?. har lest en del rewiews og ser ut som om amd athlon 64 er mitt valg men vill ha opteron!!!, selv om det er en del dyrere

KRAV:

- rask

- stabil

- sånn passe skrytefaktor

hadde vært sykokult å komme påp lan; åssen pc harr dua?, tja dual opteron

Fornøyd nå?. DessertGlåww :p

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dual Operton til 4000,-?

tror du bør leve i drømmen jeg :)

:yes:

Kan ikke forvente at man får det råeste når man bare er villig til å punge ut med 4k.

dere er flinke til å svare på spmål må jeg si!. hva med å gi kanskje noen råd om amd athlon 64?

Lenke til kommentar

trenger ikke opteron registered ECC ram eller noe, og det er litt tregere?

ingen vits i å ha dual system, altfor dyrt og ingen spill kan bruke begge samtidig. XP multitasker veldig bra, kjøp heller en raskere CPU og bruk resten 2000 på en WD raptor.

Raprot er multitaksing det, låter som en ferrari sa noen

BTW

A64 har minnekontroller på CPU så accesstiden blir tre ganger så raskere som AthlonXP systemet du har i dag, DET merker du (jeg hører spill er mer consistent i FPS og windows friskere)

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1884&p=10

Lenke til kommentar

Ytelsen mellom K8T800/K8T800Pro, nForce 3 150 og nFORCE 250 er minimal, ihvertfall når man tenker på ren tallknusing, fps i spill osv.

Derimot er det stor forskjell på ytelsen ved nettverksbruk (nFORCE 250GB kommer med glimrende Gbit-lan brikke, mens K8T800 som regel har en skitten Realtek-brikke som suger CPU-kraft ut av en annen verden.) nFORCE 250 har også 4 SATA porter native direkte i chipsettet, mens K8T800 bare har 2 (med opsjon for 2 til via ekstern brikke).

Anbefaler en liten titt på denne testen hos Ace's Hardware. Her går de igjennom ting som nettverksytelse, AGP-ytelse og SATA/SATA-Raid

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=65000298

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...