knappy tha muthafuckin' slappy Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) blir litt korte meldinger her, men: Intel® 82540EM/82551/82562ET Dual layout. henger på hovedkortet mitt, ja http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=366 EdiT: er det forresten ikkje litt rart at driveren eg laster ned er ei .exe-fil? Endret 5. juni 2004 av knappy tha muthafuckin' slappy Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 ja, spessielt siden linux ikke bruker exe... Stort sett trenger du ikke laste ned drivere til linux. Spess ikke til NIC's... btw RH8 er ikke direkte nytt akkurat. Lenke til kommentar
knappy tha muthafuckin' slappy Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) du unngår spørsmålet mitt litt, altså... etter å ha lasta ned driver, ka skal eg gjøre med den? Endret 5. juni 2004 av knappy tha muthafuckin' slappy Lenke til kommentar
iDude Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) eg bare lurer på hvordan man får ein driver til å funke, det er jo seriøst vanskelig, ga opp forrige gong fordi nettverkskortet ikkje funka det er ikkje vits i å ha pc uten internett! EdiT: har lest manualer og sånt, forstår ikkje ein dritt Som oftest følger alle driverne med linux, men det kan være vanskelig å vite hvilken driver du skal laste (om linux-distroen ikke autodetekterer kortet ditt, vil linux-kommandoen "lspci" gi nyttig info om PCI-kort du har tilkoblet). EDIT: Prøv "modprobe e100" eller "modprobe "eepro100" i en terminal... Endret 6. juni 2004 av ibrotha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå