Gå til innhold

Noe Rart med pc'en

Anbefalte innlegg

heisann! nå skal jeg greie ut er:P jeg hadde en gammel amd og hovedkort med sdram.. den funka jo greit den, men så en dag begynte den å restarte, ikke så ofte i begynnelsen, men i slutten restarta den hele tiden, kom meg ikke inn i windows og greier.. jeg bestilte meg ny cpu, ram og hk siden det var det jeg måtte ha, tenkte jeg.. kjøpte også ny psu... jeg satt i og fikk da en pc som bestod av en AMDxp 2500+ 1 ddr-ram brikke, et asus hovedkort og den gamle harddisken min + geforce 3'et jeg hadde.. jeg satte i, starta opp og tenkte dette gikk jo bare fett, men så fikk jeg bluescreen igjen, og den reboota.. jeg formaterte, men det hjalp ikke, jeg dro ut nettverkskabelen, formaterte,kom inn i windows, men den bare restarta etter en stund.. så, jeg leverte inne harddisken, kjøpte meg en ny i mellomtiden sånn at jeg hadde.. la inn windows.. det funka.... men så reboota den igjen... jeg lurer på hva som er feil, det er jo blitt en helt ny pc av dette nå, eneste som var i den andre pc'en som er i denne nå er musa, skjermkortet, og en ide-kabel som forøvrig står til cd-romen.. jeg har en q-tec strømforsyning, (vet det er piss, skal prøve en annen en:P) men jeg tror ikke det er problemet iogmed at det starta med den forrige pc'en... nå har jeg ikke snøring lenger på hva det kan være... Noen som har noen forslag? da ville jeg vært evig takknemlig, for nå begynner jeg å bli lei av å plages:P jeg skjønner bare ikke hva det kan være, har skifta strømkabel til pc'en, skifta tastatur, men har ikke prøvd å skifte mus enda, prøvde et annet skjermkort, men fikk fortsatt bluescreen... jeg finner dette meget rart siden det nå er 2 forskjellige pc'er.... med akkurat samme problem... noen som har noen ideer?:)

håper på snarlig svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å bytt minne kanal, hvordan minne er det? No-name?

Kan være PSU'en også, den er ikke kjent som en av de beste akkurat.

Selv om den dro den gamle pcen din så krever den nye mye mer.

Hvordan kjøling har du? Har ud hsuket å stilt FSB til 166 og MP til 11?

Håper du har PC2700 ram eller bedre.

Lenke til kommentar

Når du får bluescreen, så skal det stå hvilken hardware det gjelder. F.eks er det noe gærnt med USB på en PC, og du får bluescreen, så skal du kunne lese nettopp dette av en av linjene på selve bluescreen.

Uansett:

Som overnevnte, tror jeg også at du burde sjekke minne. Enten hvor kompatibel minne er med hk, evnt. ta en oppgradering av bios på hk. Hvilken type Asus HK har du kjøpt deg?

Hvis du f.eks har integrert vga på hk, kan dette skape en konflikt med geforce3 kortet ditt. Litt mer info hadde vært fint :)

-z00l-

Lenke til kommentar
men jeg hadde en annen pcu på den forrige pc'en, som ikke var q-tec, var derfor jeg sa jeg ikke trodde det var den :hmm:

Ok, men den PSU'en du har nå er ikke særlig bra, hvor magneg watt er det?

Har du prøvd de andre tipsene mine?

Det kan godt være et varme problem, hvordan kjøling har du?

Prøv å ta av kabinett døren og se da.

Hvordan temp har du foresten?

Tipper det er minnet ditt, er det no-name brikke så kan du prøve å låne noen annet av en kammerat og se om det funker

Lenke til kommentar

cpuen ligger på 45 grader... det med bluescreen sto bare at en hardwarekomponent hadde skapt et hardwareproblem.. sto ikke noe om hva det var.. men jeg skal prøve å skifte memory slot så får vi se om det funker, har satt innstillingene på 166x11 nå.. skal låne en psu av en kamerat i mårra og det er et asus a7v8x-x, psu'en er 350 watt

Endret av doorag
Lenke til kommentar
Prøv å bytt minne kanal, hvordan minne er det? No-name?

Kan være PSU'en også, den er ikke kjent som en av de beste akkurat.

Selv om den dro den gamle pcen din så krever den nye mye mer.

Hvordan kjøling har du? Har ud hsuket å stilt FSB til 166 og MP til 11?

Håper du har PC2700 ram eller bedre.

@ Petter'n:

Kjenner Doorag personlig, og viste seg fort at han faktisk ikke hadde innstillt MP eller FSB riktig, og maskinen kjørte derfor meget kraftig underklokket. (10.5 MP og 133 FSB... :nei: ). Da var det ikke rart han oppleve en del random restarts og BSOD nei... :D Takker derfor for hjelpen på vegne av Doorag, som tydeligvis er for opptatt med å kose seg med sin nå STABILE pc... :w00t:

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...