Gå til innhold

Er dette et forsøk på svindel?

Anbefalte innlegg

Sjekk denne: http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval

Dette er det råeste forsøket på å lure noen jeg har sett på lenge...

Eier ikke folk skamvett? HBO 350 kroner for en Liteon 16x brenner, som til og med er brukt! Ny pris på en 52x liteon brenner ligger jo på 400... Og PS data selger 52x brennere for kr 225...

Makan til lurendreier...

Jeg mener...Folk skal jo selv få bestemme hva de vil ha for sine greier, men det er jo stor sannsynlighet for at en eller annen uerfaren person faktisk tror at dette er et godt og seriøst tilbud, og dermed handler på dette... Og ender opp med et produkt som dette....

Det er rett og slett ikke kult i det hele tatt....

Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke forsøk på svindel, men kan jo være en som ikke er så oppdatert på prisene nå om dagen. 350kr er uansett svært lite penger (relativt) men noe svindel er det ikke. Han oppgir jo hva det er han selger, og så lenge det ikke er feil informasjon så er det jo ikke svindel. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Ikke svindel, nei, men folk som legger ut brukt utstyr bør jo tenke på hva tilsvarende nytt utstyr koster i dag, og ikke hva de selv la ut for greiene for aldrisålengesiden :no:

Til syvende og sist er det jo kjøper som velger om han vil akseptere prisantydningen eller ikke ; her: ikke

Lenke til kommentar
Nyprisen er ca. 800 kroner.

Tuller han? :roll:

Tviler jeg på, gammel brennern min kosta 1100 når jeg kjøpte den ny (12x,8x,40x elns). Men det begynner å bli et par år siden nå da.. kan hende han kjøpte den for en stund siden da? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er kjipt men det er innenfor loven..

Ta nå ikke så hardt i...

Det er ikke alle som er så veldig interessert eller følger med i "dataverdenen".

Den kosta sikkert 1000kr da den var ny.. og da er jo ca. 300 billig..

Vedkomende har sikkert ikke fått med seg at du får tak i slikt "rask" for ca.150kr på lagersalg hos PS-Data.

Lenke til kommentar

En god del Texas-priser på bruktmarkedene rundt om kring tror jeg faktisk skyldes selgere med lliten forståelse for hw-markedet. "Fem år gammel PC, nypris 25.000,-" er ikke så uvanlig å se. Hvis man selger andre fem år gamle ting som kostet 25.000,- nytt forventer man som regel å få igjen en del tusenlapper. Hvis folk faktisk ikke VET hvor fort datautstyr faller i pris er de på en måte unskyldt. Mener nå jeg ihvertfall.

Det at folk overpriser ting med vilje ser jeg egentlig heller ikke noe problem med. Det er mange andre områder av samfunnslivet hvor vi IKKE beskytter folk mot sin egen dumhet og ignoranse:

• Folk kjøper gassballonger til 65 kroner.
  • Folk tror på det Se&Rør skriver.
  • Folk ødelegger sitt gode navn og rykte i reality-show.
  • Folk kjører bil med sommerdekk i slutten av oktober uten kjetting i bilen.
  • Folk stemmer Fremskrittspartiet selv om de er arbeidsløse, husmødre, innvandrere eller nordlendinger.
  • Folk deltar på SMS-chat på TV.
  • Folk velger å bli boende i utdøende fiskevær lenge etter at alt næringsgrunnlag er borte.
  • Folk kjører bil til jobben, sitter forran PCen hele dagen, kjører bil hjem igjen, spiser junkfood til middag, ser på TV på ettermiddagen, tar bilen til helsestudioet og betaler tusenvis av kroner for å sykle på en ergometersykkel og hoppe opp og ned til musikk et par timer i uka.
  • Folk kjøper norsk mat fordi den skal være så mye bedre enn utenlandsk.
  • Folk tror skatter og avgifter puttes i en stor kjeller under stortinget så politikerne kan bade i pengene.
  • Folk kaller barna sine for Tommy, Roy og Glenn Råger.
  • Folk tror at hardere fengselsstraffer er et effektivt middel for å bekjempe kriminalitet.
  • Folk tror at verdens mektigste mann er "dum".
  • Folk hører på finansanalytikere når økonomien er i ferd med å gå all kjødets gang, men setter pengene i banken når det er oppgangstider.
  • Folk bretter ut ansiktet sitt i tabloidaviser fordi de må betale 30 kroner i gebyr.
  • Folk kjøper shampo fordi den inneholder nutriceramider, rethinol-A og konsentrert vann.
  • Folk blir sure fordi kommunen pålegger dem å feie pipa.
  • Folk stopper opp i akselerasjonsfeltet for å vente på en ledig luke.
  • Folk tror at Imsdal smaker bedre enn vanlig rent drikkevann.
  • Folk mener at Idol er en musikkonkuranse.

Hvorfor skulle vi gjøre det på bruktmarkedet?

Lenke til kommentar

Man burde lære seg å skille mellom ny-pris og dagens-pris/verdi (den prisen du må ut med for å skaffe noe tilsvarende nytt i dag) eller noko slik ....

En PC som kostet 20K for to år siden har vel omtrent samme specs som en til 3K i dag...

Nypris: 20 000

Dagens verdi: 3 000

Lenke til kommentar

En del "seriøse" butikker opererer også med før-priser på datautstyr.

Bl.a. har Elkjøp ofte gjort det i sine tilbudsaviser. (Jeg vet ikke om de fortsatt gjør det.

Eks.: FØR: 9990,-, NÅ: 6990,- , men de sier ingenting om NÅR førprisen var gjeldende.

Det betyr som regel bare at produktet er gammelt, og på vei ut av markedet.

Lenke til kommentar

ny pris 800 var da han kjøpte den.,fpr 40 år siden,

jeg kjøpte en 4x cd brenner for 2500kr :wow: i år 199?en gang

da di første "billige"cd brennerene kom

edit stygg trykkfeil

Endret av 1G FSB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...