Gå til innhold

PC henger seg :S

Anbefalte innlegg

Hei !

Lurte bare på hvorfor pc'en min plutselig henger seg opp, og da han henger seg opp er det ikke noe mulighet for å bevege på muse pila en gang :S

Vet noen hva det er, eller noen som har samme problemer ?

Kan det være for dårlig kjøling ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du opp temperaturen på cpu og chipset er det mye lettre å se om den er for høy. Følgte det ikke med et program som viser temp på ditt hk kan du søke litt i forumet etter et.

Edit: Kan også være spyware eller virus, kjør ad-aware og scan for virus med et antivirusprogram.

Hvor mye ram har du og hva operativsystem kjører du.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Jeg har hatt det problemet to ganger. Den første gangen var en formattering alt som skulle til. Den andre gangen, så hadde noen på besøk sølt brus på Mx5oo'en min, slik at alle knappene låste seg helt inn. Dette var tydeligvis nok til at den hang seg når for mye skjedde.

Lenke til kommentar
en kamerat hadde detta problemet.. men da var det et slags virus som spiste all "krafta" til cpu.. hjalp ikke og formatere en gang.. men så resetta han biosen så løste d seg ;)

Jeg har samme problemet... skjer ikke ofte, men noen få ganger... Jeg lasta ned noe på opera mens winamp var på og jeg installerte et spill... da hang den seg... Og når jeg starter aida skjer det samme... den stopper på "Scanning PCI devices".

Virker litt merkelig ettersom jeg bygde pcen i forigårds... :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
en kamerat hadde detta problemet.. men da var det et slags virus som spiste all "krafta" til cpu.. hjalp ikke og formatere en gang.. men så resetta han biosen så løste d seg 

kan du forklare dette litt mer.... det er akkurat noe sånnt jeg tror jeg har nå... men finner ikke norton antivirus det viruset der?

har akkurat formatert og det hjalp ikke en dritt

Lenke til kommentar

Skjekk hvilke prosesser som kjører. Høyreklikk på oppgavelinja og veld oppgavebehandling eller taskmaneger (ctrl+alt+del går også) velg prosesser og se om det er noe prosesser som spiser cpu kraft eller minne. Så skjekker du hva de er på http://www.reger24.de/processes.php#C finner du dem ikke her er det sannsynligvis ingen viktig prosess og du kan se om det blir bedre om du velger å avslutte problem prosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...