Gå til innhold

Grafikk, GC vs PS2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamecube har overlegene grafikk egenskaper iforhold til PS2, men det er ikke alltid de blir utnyttet like bra, se på zelda for eksemel, likte ikke helt den tekninkken, men det ser jo pent ut.

 

GC er den beste rene consollen på markedet til nå (min mening), mens xbox er jo en kos underholdnings box i seg selv...*vurderer å kjøpe meg xbox*

Lenke til kommentar
Gamecube har overlegene grafikk egenskaper iforhold til PS2, men det er ikke alltid de blir utnyttet like bra, se på zelda for eksemel, likte ikke helt den tekninkken, men det ser jo pent ut.

 

GC er den beste rene consollen på markedet til nå (min mening), mens xbox er jo en kos underholdnings box i seg selv...*vurderer å kjøpe meg xbox*

Du drar frem et veldig godt poeng her; grafikkmessig er GC meget bra, men det er neimen ikke alltid de egenskapene benyttes like fullt ut.

Det hender at du stopper opp i et nyinnkjøpt spill og tenker "Hæ? This is it?"

Det er synd at Nintendo ikke alltid ser dette.

 

Could do better, should do better.

Selvsagt gjelder ikke dette for alle GC-spillene, da.

Endret av Shinobi
Lenke til kommentar

Helt enig med at GC sjeldent blir brukt fullt ut i spill.

 

De spillene som klarer å utnytte GC best er:

- Metroid Prime

- Star Fox Adventures

- Star Wars Rebel Assault (rett)

- Star Wars Rebel Strike

- Resident Evil 4 (Kommer)

- Legend of Zelda ukjent undertittel (kommer)

- Metroid Prime Echoes (kommer)

 

Alt jeg kommer på i farten. Gleder meg til Resident Evil 4 og nye Zelda :p

Endret av TCi
Lenke til kommentar
De spillene som klarer å utnytte GC best er:

- Legend of Zelda ukjent undertittel (kommer)

Grafikkmotoren i Zelda: Wind Waker er en av de mest avanserte og anvendelige grafikkmotorer som er laget, ifølge utviklere med peiling. Du vet at det nye Zelda-spillet bruker den samme grafikkmotoren som Wind Waker?

Lenke til kommentar
Gamecube har overlegene grafikk egenskaper iforhold til PS2, men det er ikke alltid de blir utnyttet like bra, se på zelda for eksemel, likte ikke helt den tekninkken, men det ser jo pent ut.

 

GC er den beste rene consollen på markedet til nå (min mening), mens xbox er jo en kos underholdnings box i seg selv...*vurderer å kjøpe meg xbox*

Du drar frem et veldig godt poeng her; grafikkmessig er GC meget bra, men det er neimen ikke alltid de egenskapene benyttes like fullt ut.

Det hender at du stopper opp i et nyinnkjøpt spill og tenker "Hæ? This is it?"

Det er synd at Nintendo ikke alltid ser dette.

 

Could do better, should do better.

Selvsagt gjelder ikke dette for alle GC-spillene, da.

Uhm.. Gamecube har et bedre grafikkkort, så Gamecubens spill kan jo selvsagt ha bedre grafikk en Ps2 sine spill..

Nei, det er ikke ofte spill til GameCube utnytter grafikkmulighetene fullt ut (vet ikke om et eneste spill som utnytter det fullt ut faktisk), men si meg en annen konsoll som gjør det da? Ps2 gjør det i hvertfall ikke, og Xboxen sitt sine grafikkmuligheter er så gode at de antageligvis ikke noensinne vil bli brukt fullt ut på et spill..

Så jeg har vanskeligheter med å forstå at det var GameCube dere nevnte angående det å ikke nytte ut grafikkmulighetene..

 

Og det med at Zelda : TWW (hvis det var det spillet dere mente) ikke har bra grafikk er bare tull.. Greit nok å ikke like cel shading, men bare fordi spillet ser ut som om det har et slags tegneserieutseende betyr det da ikke at grafikken er dårlig? Personlin syns jeg spillets grafikk er nydelig, selvom det ikke har "realistisk grafikk", som så mange kaller det..

 

Hverken Nintendo, Sony eller Microsoft nytter ut mulighetene sine fullt ut..

Lenke til kommentar

På de beste spillene grafisk på alle konsollene er det VELDIG vanskelig å bestemme hva som er best. Ps2'en har noen triks som ikke GC'en og X-box har. GC har noen triks Ps2 og X-box ikke har. Og X-box har noen triks som ikke Ps2 og GC har. Men generelt så er det vel enkelt og greit slik som dette: X-Box>GC>Ps2.

 

Men i bunn og grunn så kommer nå for tiden mest av alt ann på designerne. F.eks Metal Gear Solid 2 er nå langt fra det mest imporende spillet teknisk, men det er ikke mange spill som er penere enn det, på grunn av designet.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Niskivara. Det blir nok heller slik om du skal se på hardware specs:

 

Xbox>GC>Ps2

 

Dodraugen2k: Sa jeg noen gang at det ikke var bra grafikk? jeg mente bare at de ikke var i nærheten av å utnytte consollen's muligheter fult ut. og som sagt tidligere er nok PS2 ved grensen av det som er mulig av Grafiske løsninger for dem. Men så kommer jo Sony "snart" med Ps3, og Det har heller aldri (i min mening) vært viktig for ett spills kvalitet at grafikken er HELT nymotens.

Lenke til kommentar
På de beste spillene grafisk på alle konsollene er det VELDIG vanskelig å bestemme hva som er best. Ps2'en har noen triks som ikke GC'en og X-box har. GC har noen triks Ps2 og X-box ikke har. Og X-box har noen triks som ikke Ps2 og GC har. Men generelt så er det vel enkelt og greit slik som dette: Ps2>GC>X-box.

 

Men i bunn og grunn så kommer nå for tiden mest av alt ann på designerne. F.eks Metal Gear Solid 2 er nå langt fra det mest imporende spillet teknisk, men det er ikke mange spill som er penere enn det, på grunn av designet.

Jeg tror denne kisen sa alt vi trenger og si :yes:

Lenke til kommentar
Niskivara. Det blir nok heller slik om du skal se på hardware specs:

 

Xbox>GC>Ps2

:blush: Ehhmmmm.... var det ikke det jeg skrev?... :ermm:

Jo det var det. han droppet bare alt det andre svadaet. :p

 

Vel, gamecuben har helt klart bedre grafikkmuligheter enn ps2, og det skulle bare mangle. ps2 fikk da et forsprang siden den ble sluppet tidligere, men kraften ble ofret på basis av dette. Et annet, og nokså godt poeng, er at ps2 er en sann hore å utvikle for i forhold til gamecube og xbox. Arkitekturen til ps2 er awkward som bare fy. Om han kompisen din ikke føler seg overbevist, vis han metroid prime,starfox, osv på en tv med RGB-kabel. så kan du jo vise et ps2-spill etterpå.

Endret av _vamecum
Lenke til kommentar

Leste en artikkel på nettet for en stund siden ang " Tomonobu Itagaki" han som er ansvarlig for Ninja gaiden(team ninja) på xbox.

Han ble spurt om hvorfor velger "team ninja" og kun lage ninja gaiden til xbox, og svaret var at det var den eneste konsollen som hadde mulighet til å gjengi det han hadde planer om når det gjald grafikk/lyd, det var ingen andre konsoller som hadde den muligheten, og det må jo sies det er jo litt uvanlig fra et Japansk firma og gi ut et spill kunn på xbox når dem ikke har bundet seg til noen avtale med microsoft ang om å kunn å "porte spillet til xbox konsollen" .

Det er jo også godt kjent at xbox ikke selger så godt i det asiatiske markedet spesielt japan , så det er tøft av team ninja og velge rå konsoll fremmfor flere konsoller dermed mer penger.

 

Og så til poenget for det ble også sagt at i ninja gaiden så perfeksjonerte "team ninja" xbox hardwaren" ,men så ombestemte de seg og hold noe tilbake,

så sa Tomonobu Itagaki at de ente på en ca 90% harware kapasiteten til xboxen , ivhertfall det dem kjente til i dag.

Og det må jo sies , Ninja gaiden ser fordømt bra ut og da,

tror det er det beste jeg har sett siden mgs2 på ps2 var nytt.

 

Ps! husker ikke hvor jeg så den artikklen var på en engelsk side skal se om jeg finner den

Lenke til kommentar
De spillene som klarer å utnytte GC best er:

- Legend of Zelda ukjent undertittel (kommer)

Grafikkmotoren i Zelda: Wind Waker er en av de mest avanserte og anvendelige grafikkmotorer som er laget, ifølge utviklere med peiling. Du vet at det nye Zelda-spillet bruker den samme grafikkmotoren som Wind Waker?

Ja det vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...