Gå til innhold

Er dette et bra oppsett?

Anbefalte innlegg

God kveld!

Har tenkt til å kjøpe en ny pc i midten av juni, og har satt sammen et oppsett her.

Vil gjerne ha noen forslag og tips. :thumbup:

Skal brukes for det meste til krevende spilling og inet.

Har skjerm og høytalere fra før..

Kabinett

Strømforsyning

Hovedkort

CPU

CPU vifte

Minne (Lurer på om jeg skal kjøpe 1x512mb, eller 2x256mb og kjøre de på dual channel hvis det går?)

Skjermkort

Harddisk

DVD-brenner

Strøm-kabel (Er den helt grei?)

Floppy

Tastatur (Er det Norsk version?)

Mus

=8498kr + 58kr =8556kr @ pcutstyr.no

Skal hente alt, så ikke tenk på frakt kostnader.

Lurer da altså hovedsakelig på om jeg må også kjøpe S-ATA/IDE kabler for å koble alt til HK'et, og om det er nok strøm-greier i strømforsyningen for å koble alt til og noen ekstra ting i tilfelle oppgraderinger? Og er CPU vifta og kabinett viftene bra nok til å holde alt kjølig nok? (Skal nok klokke CPU til 2,2ghz) Og tar gjerne imot alle andre tips og forslag! :) (Kan ikke overskride det budsjettet der!)

Endret av Mortifer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget greit oppsett der. En athlon 64 3000+ sparker ikke så veldig godt i fra seg. Hadde kansje spyttet inn en femhundrings og fått en 3200+, men 3000+ duger for all del hvis pengene ikke er tilstrekkelige nok.

512mb ram begynner å bli lite med tiden og med 2x256 har du brukt opp dualchannelen din. Hadde kjøpt 512 og kjøpt en 512 til senere.

Lenke til kommentar
Jeg har sitt den modellen til raidmax og den veeeeldig stygg og ser veldig "billig" ut. Kjøp heller denne, det er også lagt av raidmax og jeg har den selv ;)

Se på dato da! "ventes inn 15.07"

Hvis du har dårlig tid er jo egentlig ikke det kabinettet et alternativ! Dessuten er kabinnet en "smak's-sak":p

Lenke til kommentar
Jeg har sitt den modellen til raidmax og den veeeeldig stygg og ser veldig "billig" ut. Kjøp heller denne, det er også lagt av raidmax og jeg har den selv ;)

hehe. Syns det kabinettet jeg skal kjøpe ser fett ut.. Kan ikke vente så lenge til et nytt et er på lager, og synes det der var drit stygt.. :p

Lurer mest på om som sagt man får med S-ATA/IDE kabler og sånt med HK'et eller de andre interne enhetene som skal brukes, og om det minnet er noe å satse på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...