Gå til innhold

plutselig treeeeeig pc

Anbefalte innlegg

Vet egentlig ikke hvor jeg skal plassere dette, så det ble her.

Jeg fikk nettop vite at jeg kunne ha min andre pc hos en kamerat med 10 mbit. Derfor så skulle jeg gjøre den mer Server venlig. Formaterte (Quick (burde jeg tatt andre alternativet?)) disken til NTFS. Det første jeg la merke til var at etter at jeg hadde formatert, så tok det ca 2 timer å installere XP. (Har lert at en ca skal ta den tia som står Remaining og dele på antall GHZ og dette stemmer jo abselutt ikke) .

Uansett, når jeg kom inn i windows, så sleit det noe helt forferdelig. Programmene henger tilstadig vekk, rundt omkring 20 sekunder så kommer de. Da jeg lastet ned en 400 mb fil, og i slutten hvor det står at den kopierer over filen, tok det ca 10 minutter. Og etter at jeg hadde installert SP1, brukte den over 5 minutter på å starte. Da jeg trykte på brukeren for å skrive passordet brukte den minst 30 sekunder til å gjøre klar passord området. Jeg har tatt av alle visuelle effektene, og synes dette er veldig underlig.

Pc'n:

K7S5A hovedkort.

SiS 730 Chipset

Amd Athlon XP 1400+

512 MB SDram (133 mhz)

120 gb Western Digital (2 mb cache)

Har min minstake om at rammen er gåen men rammen jeg har i denne pc'n er for god for hovedkortet så det kan jeg ikke prøve. Finnes det programmer som kan teste om hardwaren min er ødelagt? Andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, tror kanskje jeg fant problemet. Har en følelse på at strømkabelen ikke sto skikkelig inni, for da jeg skulle ta den ut, for å bytte hdd, var det liksom ingen motstand. Så da startet jeg den og lot den ta en disk check, og nå funket det bedre, ikke tipp-topp, men mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...