erlber Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har en txt-fil som ser slik ut: Liste over kategorier jo nei åjoda en php fil skal laste dette inn i en dropdownmeny: <? $data = file ("$genrefil"); ##$genrefil spiller på filen over $antall = count ($data); $antall = $antall-1; $i=1; while($i<=$antall) { $tempe = ereg_replace("\n","",$data[$i]); ### forsøk på å fjerne linjeskift echo "<option>$tempe</option>"; $i= $i+1; } ?> Men likevel blir det seende slik ut i koden: <option>jo </option><option> Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvis du kjører nl2br() først, og så fjerner <br>-taggene som kommer? Lenke til kommentar
erlber Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 ok, kan jo fortelle hva jeg har planlagt da: liste i txt-fil som over, skal kunne velge i en dropdownmeny hvilket alternativ som skal slettes, så skal det fjernes fra filen.... hvis jeg gjør det nå, får jeg en liste som ser slik ut: ja joda altså et ekstra linjeskift som ødelegger.... Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Legg til \n etter ordet som skal slettes: $readfile = file("fil"); $helefilen = explode("", $readfile); $slettord = "nei\n" $nyfil = str_replace($helefilen, $slettord, ""); $writefile = fopen("fil", "w"); fputs ($sritefile, "$nyfil"); fclose($writefile); Funker ihvertfall hos meg. Det avhenger jo av at du ikke har nei i slutten av en annen linje, da... Må være unike linjer, med f.eks en id i starten, kanskje... Kakkle Lenke til kommentar
sim Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvis du kjører nl2br() først, og så fjerner <br>-taggene som kommer? PHP lager vel <br />-tagger, det gjør den iallefall hos meg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Sist jeg sjekket, laget ikke PHP XHTML-kompatibel kode. Avhenger kanskje av PHP-versjon? highlight_string() gir ihvertfall et salig rot av <font>-tagger. Lenke til kommentar
sim Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 highlight_string() er bare rot om man ser på kildekoden. Hos meg blir iallefall linjeskift laget som <br />. *sjekke PHP-versjon* 4.3.1 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Heh, sannelig hadde du rett... Har forresten 4.3.1 jeg og. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Sist jeg sjekket, laget ikke PHP XHTML-kompatibel kode. Avhenger kanskje av PHP-versjon? highlight_string() gir ihvertfall et salig rot av <font>-tagger. <font> er jo ikke "ulovlig" å bruke i XHTML. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Du får ikke valideringsfeil, men det blir buttugly kode, og det er en tag som er "deprecated", på lik linje med align="" o.l. Hadde heller sett at den genererte <span style="color:#HEXHEX;">funksjon()</span>, fremfor massevis av <font>-tagger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå