Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Inngå spesialavtale med adsl-leverandør, hvilken?


Anbefalte innlegg

Er det noen på Hardwareforumet som jobber i Catch, Telenor sin adsl avdeling eller generelt har noen tips til hvordan å hanskes slike selskaper?

 

Har problemer med adsl. Jeg hadde adsl levert fra Catch inntil januar i år, da jeg avbestilte for å prøve å finne et billigere alternativ. Dette fordi jeg har en linjelengde til sentralen på 6 kilometer, som ikke klarer mer enn ca. 500\100 i båndbredden. Da ble det litt overkill med 800\300 linja fra catch, bedre å betale for en 700\100 linje hvis jeg ikke kan få noe bedre uansett.

 

Men etter at jeg var ute av avtalen med Catch, var det umulig å få til en avtale med en annen leverandør, siden de fleste andre gikk gjennom Telenor sin sentral, og må følge telenors policy om å ikke levere på på slike lengder. Catch har nå startet samme opplegget, og nøler med å gi meg samme linje tilbake.

 

Så nå er jeg bare interessert i å finne en leverandør som kan lage en avtale, jeg bryr meg ikke om jeg får den linja jeg betaler for, bare jeg får levert adsl. Altså, jeg er for eksempel villig til å betale fullpris for 700\100 linje, mot at jeg får det linja klarer opp mot dette.

 

Noen som har tips til hvem som kan være interessert i en slik avtale, har erfaring med noe lignende, eller jobber i et selskap og kan hjelpe meg med å få noe slikt i stand?

 

Alle tips settes pris på :)

 

 

edit: skrivebom

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset

Sjekket på firstmile.no nå, desverre er sentralen ikke klargjort.

Er ikke sikker på hvem som har tilgang på sentralen vår, vet at Catch og Telenor har det, og Bluecom. Andre selskaper som bruker telenors sentraler har jo også tilgang

Lenke til kommentar

hm det er ikke lenge siden jeg fikk catch sdsl og da var det meningen å få full pupp(2,3mbit) men pga linjekvalitet og lengde fikk jeg en spesialpris på 1,5mbits linjen (jeg snakket med catch i telefon samtidig som de koblet opp så satt de max fart på linjen og spurte hvordan det gikk og det var ustabilt og gikk ikke så fort så de gikk nedover til det var stabilt og jeg fikk pris deretter så catch kan gjøre det de hvis de vil... )

 

er jo bare å ringe kundeservice til catch og si at du vil betale for fullpris selvom du ikke får det du skal ha....? jeg fikk linjen min i februar tror jeg det var

 

EDIT: leif...

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...