Gjest medlem-23990 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ut i fra det som har gått i mediene de siste to dagene om at John Ashcroft et al har sagt at de har fått informasjon om at al-Qaida er 90% ferdig med å forberede et omfattende angrep i USA... så vil jeg prøve å spå hvor dette kommer til å hende, om det ikke blir forhindret, eller om det faktisk er noe som er i planene. Jeg skriver dette her så vi kan alltid se tilbake på det når tidspunktet kommer. Jeg har en slags følelse om at det vil skje ved det Republican National Congress i New York City, i Madison Square Garden, mellom 30. august og 2. september. Madison Square Garden er en velkjent arena som blir brukt til denne begivenheten, hvor Bush kommer til å bli tildelt plassen som republikaneres presidentkandidat for 2004, en ren formalitet. Det er en togstasjon under denne arenaen, som heter Penn Station. Jeg anser dette som det mest sannsynlige mål for al-Qaida hvis de faktisk er nesten klare med et nytt angrep innen USA. Det er egentlig nesten perfekt for dette formålet. Det er helt uinteressant for al-Qaida å angripe andre store begivenheter som kommer i sommer i USA, som demokratenes nasjonale kongress. al-Qaida vil sikte på Bush, og ikke Kerry. WWII minne begivenheten i Georgia er også helt uinteressant for al-Qaida. Det eneste problemet jeg kan se ved å angripe Bush ville å være at han hadde blitt en slags martyr for USA, noe al-Qaida ikke ville være glade over. Men hvis Bush overlever, kan det hende at han blir kritisert for å ikke ha beskyttet landet mot terrorisme, og dermed kan Kerry enkelt si "jeg kunne gjort bedre" og Bush taper da valget veldig enkelt. Det eneste som ville ødelagt alt for al-Qaida er om USA klarer å forhindre et angrep fra å skje, for da ser Bush ut som helten som beskytter USA, og da vinner han nok valget ganske enkelt. Med andre ord, det er helt avgjørende for valget i USA hvis al-Qaida prøver å angripe USA, og om de lykkes med det, og hvem de tar med seg i et eventuelt angrep. Jeg håper inderlig at Bush-administrasjonen, og Bush selv, ser hva slags mulighet de skaper for al-Qaida ved å holde begivenheten til Bush og hans parti i NYC i Madison Square Garden, snaue 9 dager før 9-11-04. Håper for all del at al-Qaida ikke lykkes med noe slags angrep, men dette er min teori dersom dette skjer. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Høres egentlig ganske smart ut hvis det kommer et terrorangrep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå