Drunken_Master Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg har en P4 2.0Ghz. jeg har klokket den til 2.4 med orginale viftekjøleren. men får ikke satt den høyere. hjelper det noe om jeg bare øker Vcoren da? eller må jeg oxo øke FSB da? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Får du den ikke høyere fordi du ikke kan stille den høyere i bios, eller er det fordi systemet blir ustabilt. I så fall bør du kjøpe en ny kjøler, hvis du da ikke er sikker på at det ikke er for varmt. Øker du vcore vil du sannsynligvis få stille fsb høyere, men da vil prosessoren også blir varmere. Edit: Får du den ikke høyere pga ustabilt system, kan det også være rammen som sier takk for seg. Endret 27. mai 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Får du den ikke høyere fordi du ikke kan stille den høyere i bios, eller er det fordi systemet blir ustabilt. I så fall bør du kjøpe en ny kjøler, hvis du da ikke er sikker på at det ikke er for varmt. Øker du vcore vil du sannsynligvis få stille fsb høyere, men da vil prosessoren også blir varmere. Edit: Får du den ikke høyere pga ustabilt system, kan det også være rammen som sier takk for seg. Det er nok rammen. det er pci 2100 256mb. men kan stille høyere enn den klarer. Den resetter instillingen på mere enn 2.4ghz Endret 27. mai 2004 av Drunken_Master Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Du kan jo prøve å øke volten på rammen også. Men tviler at rammen din vil klare så mye mer. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Du kan jo prøve å øke volten på rammen også. Men tviler at rammen din vil klare så mye mer. trokke jeg skal det. går den rammen til #%¤# så har jeg ikke ram. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Du kan jo prøve å øke volten på rammen også. Men tviler at rammen din vil klare så mye mer. trokke jeg skal det. går den rammen til #%¤# så har jeg ikke ram. Nei, men da har du ihvertfall grunn til å kjøpe ny ram Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Du kan jo prøve å øke volten på rammen også. Men tviler at rammen din vil klare så mye mer. trokke jeg skal det. går den rammen til #%¤# så har jeg ikke ram. Nei, men da har du ihvertfall grunn til å kjøpe ny ram du har jo rett i det. men har ikke penger da . sliter litt da. skal jobbe i sommer å oppgradere litt. men burde jeg ha nyere ramm eller kjøpe flere like brikker. men kjøper 512mb da! Du har faktisk akkurat dobbelt så mange poster som meg hehe Endret 27. mai 2004 av Drunken_Master Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 men burde jeg ha nyere ramm eller kjøpe flere like brikker. men kjøper 512mb da! Ville kjøpt ny ram jeg som støtter høyere fsb, om du kjøper 512 brikker eller 256 har egentlig lite å si, men 256 brikker klokker litt bedre enn 512 brikker. Men jeg tviler på at du kommer til å klokke så mye at dette vil få noe betydning for deg. Hadde ikke merket det med innleggene jeg, men det var litt stiligt Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 men burde jeg ha nyere ramm eller kjøpe flere like brikker. men kjøper 512mb da! Ville kjøpt ny ram jeg som støtter høyere fsb, om du kjøper 512 brikker eller 256 har egentlig lite å si, men 256 brikker klokker litt bedre enn 512 brikker. Men jeg tviler på at du kommer til å klokke så mye at dette vil få noe betydning for deg. Hadde ikke merket det med innleggene jeg, men det var litt stiligt ok daså. Fant fakstisk en pci 2700 nå idag. den hadde jeg klart å flambere. men den fungerer faktisk. er den noe å klokke? burde jeg kjøpe en slik til eller kjøpe annen type ram?? satt Vcore på 1.525 fra 1.500 kunne ikke gå mindre enn det. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg kan sette Fsb mye mere. men når jeg setter den over 120 da bare resettes den til 100. kan det funke hvis jeg flasher bios? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg kan sette Fsb mye mere. men når jeg setter den over 120 da bare resettes den til 100. kan det funke hvis jeg flasher bios? Tviler på det, men du kan jo prøve. Tror det er rammen og eventuelt temperaturen på prossesoren/chipsettet/rammen som stopper deg. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Jeg kan sette Fsb mye mere. men når jeg setter den over 120 da bare resettes den til 100. kan det funke hvis jeg flasher bios? Tviler på det, men du kan jo prøve. Tror det er rammen og eventuelt temperaturen på prossesoren/chipsettet/rammen som stopper deg. Jeg bruker pci 2700 256mb rambrikke/ P4 2.0 er overklokket til 2.4ghz den vil ikke mere. ca 40 grader/ Chipset nesten 40 grader er ikke det litt mye? tror du det hjelper om jeg legger på litt kjølepasta? Endret 29. mai 2004 av Drunken_Master Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg bruker pci 2700 256mb rambrikke/ P4 2.0 er overklokket til 2.4ghz den vil ikke mere. ca 40 grader/ Chipset nesten 40 grader er ikke det litt mye? tror du det hjelper om jeg legger på litt kjølepasta? 40 grader er ikke så veldig mye, sitter nå selv på en uklokket pc og den har chipset temp på 42 grader. Hjalp det noe å oppgradere biosen, eller har du ikke prøvd dette? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Har du husket å låse agp og pci?? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Om hovedkortet har mulighet for å låse PCI og AGP... Har du 1:1 RAM-divider? CPU-en din har 1 MHz FSB, RAM-en din er på 133 MHz. 20x133=2660... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 På mitt hk var det automatisk RAM-divider, den satte divider etter fsb. Jeg fikk den aldrig over 2,3GHz stabilt, pga for dårlig ram. Så satte jeg fsb til 130 (altså 20*130 = 2600) og det gikk finfint. RAM ble klokka ned LITT. Sjekk om du har automatisk RAM-divider slik som meg. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Takker for all hjelp. jeg har ikke flashet biosen. jeg vil ikke prøve selv. skal spørre en kammeret som har gjort det før om litt hjelp. Men er ikke helt sikker ossen jeg låser det agp og pci greiene men kan lete å se om jeg skjønnere noe. tror jeg kan det. men finner ikkeno sånn Ram devider. har jeg da automatisk Ram devider? Ptv-: Klokket du P4 2.0? stabilt på 2.6? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå