Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL?

Anbefalte innlegg

hei,

lurer på hvordan ADSL fra telenor er i forhold til andre aktører! Om det er mye tull med det og hvordan det er på ping og oppsatte hastigheter. lurer på 704/128, tror den passer godt. billig, gratis install og sånt. det har vel ingen sperrer eller no. og det kommer vel ikke nedlastningssperre.

har hørt det kommer med modem inkludert ruter. hvordan er denne ruteren, burde jeg ta uten ruter og slenge på en egen ruter. skal mest sannsynlig ha trådløst også.

er fast ip viktig, telenor har vel ikke det.

det er ihvertfall noe av det jeg lurer på.

PS! kan ikke få NGT. vet mange som ville kommet med det alternativet. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare gode erfaringer med Telenor ADSL. Har nesten ikke hatt nedetid, og de leverer den hastigheten de skal. Har ikke ruter fra dem, så det kan jeg ikke svare på. Fast IP er kun nødvendig hvis du skal sette opp egen server, men det går bra uten også, ved hjelp av tjenester som dyndns og no-ip.

Lenke til kommentar
Jeg har bare gode erfaringer med Telenor ADSL. Har nesten ikke hatt nedetid, og de leverer den hastigheten de skal. Har ikke ruter fra dem, så det kan jeg ikke svare på. Fast IP er kun nødvendig hvis du skal sette opp egen server, men det går bra uten også, ved hjelp av tjenester som dyndns og no-ip.

apropo nedetid... fikk online ADSL 26.2.04

total nedetid er på ca 7min tilsammen...står oppkobla 24/7

lengste jeg har vært påkobla i strekk er 598timer 53min 53sek...ifølge surfeloggen på online.no ca 25døgn....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal funke greit med router etter modemet. Bare sett modemet i "bridged mode" og sett opp routeren med PPPoE protokoll.

Har bestilt adsl med tn selv, ringte de i går og de sa da at dette med nedlastningsbegrensning skal fases ut helt, så innen sommeren er hele den "greia" en saga blott. Da håper vi bare de snakker sant...

Lenke til kommentar

Fikk konvertert mitt 384/128 fri bruk til 1024/256 for noen dager siden. Ble først satt opp med GB-grense, slik at jeg måtte laste ned forbruksmåler for å få ekstra GB. Etter noen ord med folkene på Online Direkte (betjent 24/7), så fjernet de GB-grensen. Har nå fri bruk, slik at jeg kan glemme forbruksmåler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...