joh Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det jeg lurer på er hvordan det er mulig å "automatisk" få en i utgangspunktet dynamisk html-side "printbar" i stående A4 format (med fast bredde). Den siden jeg jobber med består av mange deltabeller hvor det fylles inn diverse data fra xml-filer ved å bruke XSLT. Når siden vises i browser så skal den være dynamisk. Men det er i tillegg ønskelig å ha en utskriftsversjon av disse html skjemaene og da må siden defineres med en gitt (begrenset) fast bredde for å tilpasses A4 format. Dette er forsåvidt greit å få til, altså selve defineringen av fast bredde. Det jeg imidlertid lurer på er hvordan det er mulig å "kommunisere" med utskriftsfunksjonen til browseren slik at en i utgangspunktet dynamisk side blir en side med fast bredde i A4 format bare ved å starte print eller se på forhåndsvisning. Dette diskusjonsforumet er et eksempel, her er siden dynamisk, men ser man på forhåndsvisning så "genereres" det en utskriftsversjon i stående A4 format. Jeg bruker forøvrig IE v. 6.0. joh Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hmm.. Det er vel bare å sette inn en div med en bredde på ca 200mm, også hente inn innholdet? Er ihvertfall veldig lett når data-ene blir hentet ut ifra en database. Forøvrig så har PHPBuilder en ganske så god artikkel om dette. Lykke til Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det er bare å lage et eget stilsett for print, som alistapart forklarer. Lenke til kommentar
joh Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Takk for raske og gode svar, visste ikke at dette var så enkelt... joh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå