Barry White Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hei! Jeg har dreva å mekka pc'en om til nytt kabinett nå... Og da jeg tok jomfrustarten igjen så kom det opp at jeg hadde 1,1 ghz istedenfor 1,8, som jeg VIRKELIG har. Jaja, da går jeg bare innpå bios og saver og går ut igjen tenkte jeg, så kommer det sånn rød warning om at du ikke skal shutte ned. Men så blir alt svart.. eneste som funker er å restarte, men da er det tilbake til 1,1 ghz HjelP!!! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 hva gjorde du i bios? hvilken CPU har du? gi oss litt mer info.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Kanskje du har glemt å koble til CPU-vifta? Eller har skiftet vifte til ei som går tregere enn 2500rpm? I så fall kan biosen oppfatte den som "ikke tilkoblet" og dermed slå av PC'n ganske kjapt etter en advarsel. Jeg ser du har en AthlonXP 2500+ (11*166MHz = 1,833GHz). Når du først får fikset vifteproblemet eller hva det nå er, så må du gå inn i bios og sette opp FSB fra 100MHz til 166MHz. Da skal CPU'en gå som normalt. Etter en biosflash så står den gjerne default på 100MHz, og da går din CPU med orginal multiplier på 11x100MHz = 1,1GHz. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 jeg har XP2500 ja...og dette har hendt meg før, men da har det virka...og når jeg går innpå bios står alle rette settings! Jeg saver, og ingenting sjer... So keep on helping Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Prøvd [Load Optimized Settings]? Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Sett multiplayer og FSB manuelt da vel... (11x166) Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) jammen når jeg går inn i bios er alle settingene satt allerede, det står XP2500, og før har det bare vært å save og done! Kan det være rammen? Edit : Satte instillinger selv, men samme problem. Etter jeg trykker "save" går skjermen svart og det "knitrer" i den sånn som det gjør når du slår av maskina.. Endret 27. mai 2004 av foilltank Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Da jeg mekka om pc'en til nytt kabinett, sto det "CPU is unworkable or has been changed". Dette problemet har jeg hatt før, og det er bare å gå innpå cpu meny og save og gå ut igjen, så funker det. Men ikke denne gangen. Så nå har jeg prøvd, resetting med jumper og batteri, flashing, mer kjølepasta. Har også testa rammen med memtest86 .......men ingenting funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå