G2Petter Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hei. Jeg skal lage et bilde der et bilde av Smëagol gradvis blir til et bilde av en lærer. (I shit you not, de er klin like!) Hvis vi antar at begge bildene er like store, hvilket program bør jeg bruke for å få det til? mvh, Petter Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvis du har XP, så gjør det med Microsoft movie maker. Har du Photoshop, så har du sikkert også Image Ready. Der kan du lage en enkel gif animasjon. Ellers så kan du gå på www.downloads.com og søke frem til en gratis eller shareware video redigeringsprogram. Powerpoint kan du bruke. AKIRA Lenke til kommentar
andm Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) *dobbelpost* Endret 27. mai 2004 av Ostekjeks Lenke til kommentar
andm Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Kanskje du kan bruke et morfeprogram(?) Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Finn et passende program for "morphing". Jeg vet ikke hvilket som er bra, men de fleste programmene har vel "morph" i navnet sitt (f.eks. WinMorph etc). Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg hadde nok satset på å bruke Adobe GoLive til det arbeidet der. Det programmet er kanskje det jeg mener er best passet til det. Eller selvfølgelig et morpheprogram. Vet det ligger tutorials til å gjøre det der i GoLive et sted, men husker ikke hvor. Se om jeg finner det i morgen. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Tenkte jeg kunne bruke Adobe ImageReady og .png-format. Er det ikke støtte for flere enn 256 farger i png? (Det skal ikke legges ut på nett, så jeg driter i kompabiliteten) Begge orginalene er i .jpg, så de må konverteres først. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg hadde nok satset på å bruke Adobe GoLive til det arbeidet der. Det programmet er kanskje det jeg mener er best passet til det. Eller selvfølgelig et morpheprogram. Vet det ligger tutorials til å gjøre det der i GoLive et sted, men husker ikke hvor. Se om jeg finner det i morgen. Var dette en spøkepost? GoLive er et HTML redigerings program. Mente du Premier eller After Effects? AKIRA Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Tenkte jeg kunne bruke Adobe ImageReady og .png-format. Er det ikke støtte for flere enn 256 farger i png?(Det skal ikke legges ut på nett, så jeg driter i kompabiliteten) Begge orginalene er i .jpg, så de må konverteres først. Jeg tror ikke det er noe lurt å satse på png (selv om det også finnes med flere farger enn 256), og ImageReady vil nok funke, men et morpheprogram er antakelig bedre. WinMorph (freeware): http://www.debugmode.com/winmorph/ Tutorial for samme program: http://www.7oaks.org/wkci/cga/winmorphtut/winmorphtut.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå