Killi Skrevet 27. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Hei. er på jakt etter en billig skolepc. trenger ikke ha ett rått skjermkort,ram ,lang, batteritid osv. Pris er viktig men ønsker at kvaliteten på selve pcen skal være så bra som mulig. Har centrino prosessorene så mange fordeler hvis du baserer maskinen primært på strømdrift? Endret 27. mai 2004 av Killi Lenke til kommentar
z00l Skrevet 27. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 Hvis du likevell skal bruke strømkontakten så å si hele tiden er det vell lite poeng å bruke ekstra penger på en centrino. Hadde du kommet med en ca pris hadde det vært enklere å finne fram noe. Det hender faktisk at elkjøp kjører en og annen kampanje på salg av bærbare pc'er. Disse kan plukkes fra 5-6000 kr. Men du får selvsagt spesifikasjoner deretter. Et annet alternative er å sjekke bruktmarkedet eller kanskje www.qxl.no (men her kan prisene fort bli dyre) Mvh -z00l- Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 Det er en stor fordel med centrino'er (Pentium-M) er god batteritid. (Den er gjerne 50% til dobbelt så lang som på andre PC'er. Siden du skal ha den tilkoblet stikkontakten mesteparten av tiden så er neppe batteritiden så veldig viktig. Da vil jeg anbefale deg å kikke på bærbare med Pentium4-M eller Athlon XP-M. Jeg vet ikke hvilket prissjikt du hadde tenkt deg, men her er i hvertfall link til en svært billig en som ei jeg kjenner er svært fornøyd med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300571&cks=PRL Stikkord: Athlon XP-M 2600+, 256MB ram, 30GB harddisk, 15" XGA-skjerm, CD-brenner, DVD-rom, relativt lette 2,6kg. Prisen er 7995 kr inkl moms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå