FenrisC0de Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jo, enkelt og greit spørsmål, når man har en avatar fra en annen side (som man feks har laget selv) og bruker den her på forumet, så ligger vel ikke den på hw.no sin server, ergo er det noe vits med 6kb grensen? eller er det slik at avatar bare skal være på 6kb slik at det går kjappere for brukere å laste den opp når man ser på topics osv? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Feilpostet. Edit: Flyttes også Endret 27. mai 2004 av Opus Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) jaha? hvor skal den ellers ligge? trodde dette var en "tilbakemelding" jeg.. EDIT: ok, trodde tråden skulle bli stengt, ser nå at den er flyttet til "Tilbakemeldinger til moderatorteamet" Endret 27. mai 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Tilbakemeldinger-kategorien du postet i er for Hardware.no, ikke forumet... Når det gjelder den 6 kB-grensen så ble den satt lenge før man fikk mulighet til å laste opp avatarer til våre servere. Denne grensen er satt for å skåne de som enda ikke har fått seg bredbånd (mange store avatarer med modem er ikke gøy), og ikke minst er det mange som laster opp avatarene på veldig trege servere som gjør at sidelastingen tar svært lang tid, uansett hvor raske linjer man sitter på. Hva skal man med en avatar på over 6 kB uansett? Da har man trolig ikke lært seg å optimalisere kompressjonen, og man bør derfor lære seg det Her er en optimalisert versjon av din avatar på 2,3 kB, og jeg tviler på at du vil se kvalitetsforskjell (den gamle var på 17,8 kB) Forøvrig er bildet ditt originalt større enn 80x80 pixler, og det er en annen ting du bør være nøye med. Det bildet jeg la ut nå er med like dimensjoner som din nåværende avatar. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) ah, skjønner.. jo grunnen til at min avatar er oppe i 18kb skjønner ikke jeg, må nok fordype meg litt mer i kompressisjon ja, bare hadde det litt gøy med photoshop jeg, men hvis dere bare gir meg en time så skal jeg nok få rettet på det Takk for oppklaringen forresten EDIT: så at du hadde allerede fikset avatar til meg, selv om det kanskje ikke var meningen at jeg skulle bruke den, så takk.. Endret 27. mai 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 QUOTE (Earth657 @ 27/05/2004 : 18:01) EDIT: så at du hadde allerede fikset avatar til meg, selv om det kanskje ikke var meningen at jeg skulle bruke den, så takk.. Det stemmer, det var ikke meninge, det var bare for å få fram et poeng om bildeoptimalisering. Fila på dimensjonsmessig for stor og blir derfor presset ned... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 QUOTE (Earth657 @ 27/05/2004 : 19:01) EDIT: så at du hadde allerede fikset avatar til meg, selv om det kanskje ikke var meningen at jeg skulle bruke den, så takk.. Et lite tips kan være å ikke bruke DesertGlow sin version men å lagre bildet på pc'en din og så laste opp bildet på avatargalleriet. Plassen du gjør det er her. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 QUOTE (B|Real @ 27/05/2004 : 21:04) QUOTE (Earth657 @ 27/05/2004 : 19:01) EDIT: så at du hadde allerede fikset avatar til meg, selv om det kanskje ikke var meningen at jeg skulle bruke den, så takk.. Et lite tips kan være å ikke bruke DesertGlow sin version men å lagre bildet på pc'en din og så laste opp bildet på avatargalleriet. Plassen du gjør det er her. Eventuelt å ikke bruke det bildet fordi det er på 80x91 pixler og vil bli resizet uansett, og da vil det ikke se helt bra ut, men heller lære seg å optimalisere bilder selv og på den måten lære seg noe svært nyttig Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 vet at dette blir litt off topic, men hvordan klarte du å komprimere den til 2,3kb? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 QUOTE (Earth657 @ 05/06/2004 : 19:11) vet at dette blir litt off topic, men hvordan klarte du å komprimere den til 2,3kb? Slik kan gjøres med f.eks programmer som photoshop, Paintshop pro og andre bilderedigerings software. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg