Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com eller Asus?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt en sak gående lenge nå om hvilken trådløs løsning jeg skal velge. Tråden til dette finner dere her.

Uansett; valget står nå mellom 2 trådløse gateway'er:

1) Asus SpaceLink Wireless Router 54 Mbps 802.11g, 4P switch,USB port,print server

2) 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA

Det viktigste med disse to er at de må fungere både mot NextGenTel og mot Telenor ADSL. Og det mener jeg da de gjør....

Begge disse har fått mye skryt, spesielt Asus, men ser at Asus har så svak signalstyrke som 12 dBm, mens 3Com har 15 dBm. (Ovislink har vel sterkest med 18 dBm, og tillatt grense er vel 20 dBm.) Jeg lurer på om dette kan bli kritisk? Det trådløse nettverket må fungere i hele huset over to etasjer.

Noen som kjenner til disse to og kan komme med synspunkt? Har lest de fleste tester og bruker-kommentarer, men klarer ikke å kåre en vinner.

Hjelp? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Er ganske ny selv,men jeg vurderer å gå for asus WL-500G.

Grunne til dette er fordi denne kommer bra ut itester og at det så å si har alt :D

54mbit,usb port,printerport,switch,funker både med ngt og telenor adsl,mulighet for ekstern antenne,ser bra ut, og at det har ganske mange flere funksjoner en 3com sitt utstyr.

Man kan vel stille sende styrken på WL-500G tror jeg.

Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe meg WL-500G.virker som en veldig bra løsning.

miracl

Lenke til kommentar
Med den siste firmwaren i wl-500g kan man øke sendestyrken fra 19mW til 84mW (18dBm).

Høres digg ut det.

Vil du si at dette er en bedre gateway enn 3Com'en? (Den er jo definitivt mer avansert, men også bedre når det gjelder "rekkevide"/ytelse?)

Lenke til kommentar

Seffølgelig er den mere avanser :D

Bare det at den har muligheten for ekstern antenne gjør at den er mere aktuell en 3com sin ap.

Ut ifra mitt synspunk så gir Asus WL-500G mye mere for pengene..

Eneste er at WL-500g ikke er wifi godkjent,vet ikke helt hvor mye det har å si..

Men du finner sikkert ut av det.. Jeg selv kommer ihvertfall til å gå for Asus sitt..

miracl

Lenke til kommentar
Seffølgelig er den mere avanser :D

Bare det at den har muligheten for ekstern antenne gjør at den er mere aktuell en 3com sin ap.

Ut ifra mitt synspunk så gir Asus WL-500G mye mere for pengene..

Eneste er at WL-500g ikke er wifi godkjent,vet ikke helt hvor mye det har å si..

Men du finner sikkert ut av det.. Jeg selv kommer ihvertfall til å gå for Asus sitt..

miracl

Vet at Asus' løsning er mer avansert ja. Det jeg muligens kommer til å savne en vakker dag (i et større hus) er muligheten for repeat'er - som ikke finnes i 3Com'en. Ellers hadde jeg sikkert valgt 3Com.... Den (3Com) er tynnere, og jeg skal jo reise med den greia her. ;)

At Asus sin ikke er WiFi-sertifisert synes jeg er rart. Hvorfor har de ikke fått til det? Det kan evt. gå utover kompabiliteten med andre leverandører da. (F.eks. at et kort fra la oss si 3Com ikke får kontakt med Asus.) Men det skjer sikkert ikke...

For å bruke en sammenlikning; man ønsker jo at dataprogrammer man kjøper skal være Windows XP-sertifisert. Dette gir liksom "status". Men det er jo bare 10 % av programmene (ihvertfall de små) som faktisk er det. Men funker jo like bra likevel...

Asus' gateway koster meg dessuten en 300,- mer enn 3Com'en. ;)

Hva tror dere om OvisLink AirLive WL-5404AR - trådløs ruter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...