Level_76 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hei! jeg holder på å installere Apache 2.0.49 på en liten hjemmeserver. Problemet mitt er at Apache krever autoconf, libtool og GCC (GCC er bare anbefalt for å kompilere) fra GNU for å virke, men under hvilken katalog skal jeg installere disse? Har søkt på nettet en stund, men finner ingen hentydning til dette! Er det noen som har gjort dette før meg og som kan guide meg igjennom dette? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hjelper om du sier hvilken distro du bruker... Installerer du fra pakke eller source? Libtool, autoconf og GCC er utviklingsverktøy. Om du ikke skal kompilere apache så kan jeg ikke tro at de trengs. På den annen side _bør_ så absolutt disse verktøyene være installert på enhver boks IMO! Lenke til kommentar
Level_76 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Distro: RedHat 9.0 Når jeg prøver buildconf kommandoen i apache så krever han autoconf installert. Lenke til kommentar
Level_76 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Som du sikkert skjønner så er jeg ikke helt stødig på dette! Pakke som i .RPM? Source er vel dette GCC-3.4.0.tar.gz Installerer fra source Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Først av alt: du er sikker på at apache ikke allerede er installert? Letteste måten for deg å installere apache på er å bruke en binærpakke. Det er ferdigkompilerte filer og du trenger ikke byggeverktøyene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå