Orjanp Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Tror jeg skal be han sende meg kvitteringa i brev først, før jeg setter inn pengene! Har blitt lurt en gang før....... Det hjelper deg ingenting. Er han ute etter å svindle deg, så gjør han det, med eller uten kvittering. Det er skjelden noe problem å bevise at du faktisk har betalt penger til fyren. Problemet ligger i at politiet ikke har kapasitet til å ta slike småsaker. 900 synes jeg var mye for et litt defekt kort. Endret 28. mai 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Gjør som alle andre her sier og ligg unna... Skal ikke være noe problem å skaffe ett kort som fungerer skikkelig til samme pris. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Sånn sett så tyder det jo på at fyren er ærlig, siden han sier at det er problemer i SW KOTOR. Det kan jo være dårlig kompatibilitet mellom kort/grafikkmotor (Noen andre 9800 Pro mennesker som spiller KOTOR her som vet?) Sitter på 9800 Pro selv, og min erfaring er at det oftere er litt krøll (før patcher o.l. kommer ut) med et ATI-kort enn et NVIDIA kort når det gjelder spillkompatibilitet. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, og dette er ikke et forsøk på å starte en NVIDIA vs ATI-tråd. Det har vi nok av. Karen (eller jenta) kunne jo latt være å si noe i hele tatt, og du hadde sittet med nebbet i postkassa uten å vite det. Nå er du i allefall advart. Svindlere sier sjeldent noe negativt om produktet de skal selge, de vil at du skal finne minst mulig negativt om produktet og kjøpe det. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Nei vet. Men har orginalvifta. Er bare å bytte tilbake..... *hostsvindelhost* sorry, er lit forkjøla... lukter det ja Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Jaja, så har jeg kjøpt det da. Å mot deres råd også............ Det kommer jeg til å angre på Det er like svart som natta når jeg skal start opp pc'en!! Jeg har ett epox 8rda3+ hovedkort. Skjermkortet er ett sapphire 9800pro! Kan det være noen form for kompabilitets problemer her? Har hørt at om en liten plastikk dings man setter i fronten av agp porten på eldre hovedkort! Mitt kan da ikke være av den gammle typen vell?? Hva kan feilen være når det ikke gir signal til skjermen? Ser når jeg setter den ned i agp slotten at skjermen reagerer på det! nO SIGNAL tegnet går bort! Men når jeg starter....like svart!! Må jo nevnes at jeg har chieftec dragon kabinett med 340w psu!! kan jo ikke være et strøm problem da?? Endret 10. juni 2004 av eskarls Lenke til kommentar
TDK Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Du har satt i strømledningen bak? Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 ja...har det! Dratt ut noen hardisker og vifter også for å være sikker!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg har ett epox 8rda3+ hovedkort. Skjermkortet er ett sapphire 9800pro! Kan det være noen form for kompabilitets problemer her? Har hørt at om en liten plastikk dings man setter i fronten av agp porten på eldre hovedkort! Mitt kan da ikke være av den gammle typen vell?? Du har ett relativt nytt HK, så dette kan du glemme... Hva kan feilen være når det ikke gir signal til skjermen? Ser når jeg setter den ned i agp slotten at skjermen reagerer på det! nO SIGNAL tegnet går bort! Hæ? Hva er det du prøver å si? At du setter i kortet i AGP-slotten med VGA-kontakten fra skjermen på, med strøm til HK (Power Standby)? Håper ikke det for da er det nok du som har "poffa" skjermkort.. og kanskje mere attåt.. Noe som du alltid må gjøre når du får "boot-problemer" er å resette BIOS.. Har du gjort det? Hva slags skjermkort hadde du fra før (sånn for ordens skyld?) Og hva med resten av HW? Det bør du opplyse om. Å kjøpe brukt er dessverre en viss risiko.. jeg har ikke hatt noe problem når det gjelder datautstyr da.. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Hehehe fy faan.....endelig. 5 timer med slit!!! Hvor skal jeg begynne. Som sagt så fikk jeg ikke kortet til å funke på mitt nesten nye system. Men bare for morro skyld så prøvde jeg det på nytt på min gammle pc, og da funka det!! Tror du jeg ble glad...... Da kom jeg på at den første gangen jeg prøvde det på den gammle pc, så glemmt jeg å sette i strømmledningen bak på kortet!! Så da var det store spørsmålet. Hvorfor funka den ikke på min nye pc som har en pcu på 340W, mens den gammle har 300!! Jeg tok da å bytta psu som en sisste utvei....å vips så funka det! Altså min gammle chieftec kabinett med 300psu kunne dra 9800pro, men ikke en nyere modell chieftec med 340psu!! hehe.....men deilig er det da. Ble så glad så glad!!!!! Litt senere etter å montert en ny vifte på skjermkortet(isberq4) og noen ramsinks......(noen som har erfaring med isberq4??) Så gikk jeg igjennom hele pc for å forsikre meg om at allt var kobbla korrekt. Å til min forrundring så har jeg ikke kobbla på den andre strømkontakten (PW12) i hovedkortet. Leste i manualen at pc'en ikke vil boote opp hvis ikke begge strømkontaktene er kobbla til hovedkortet! Men pc'en har funka helt fint med radeon 9600 og geforce 4200....men ikke 9800pro!! Kanskje det var det som gjorde at det ble svart skjerm helt fra begynnelsen av.....hovedkortet fikk ikke nok strøm med 9800pro i agp slotten!!?????? Ikke vet jeg!! Ps: ser på mitt gammle epox 8kha+(som forøvrig var et konge kort engang) at denne PW12 kontakten ikke finnes. er vel noe nytt som er kommet. Er derfor ikke jeg hadde kobbla den i mitt nye 8rda3+.....bruker ikke manual, tror man kan allt! Men den gang nei.................... Ble mye dette! Et siste kommentar til TL1000! Jeg har i all tid dytta skjermkort inn og ut av ps'en uten å dra ut srømkonntakten.....aldrig skjedd noe!! Lenke til kommentar
sete Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det var fint å høre at det gikk i orden Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvorfor gidder man å kjøpe et brukt/defekt kort til 900 kroner når disse kortene antagelig selges for noe tilnærmet den prisen om et par måneder. Jeg tviler på at 9800 Pro noensinne kommer ned mot 900 kr. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvorfor gidder man å kjøpe et brukt/defekt kort til 900 kroner når disse kortene antagelig selges for noe tilnærmet den prisen om et par måneder. Jeg tviler på at 9800 Pro noensinne kommer ned mot 900 kr. Ja, er nok ikke flere kort igjen lenge før de ville kommet så langt ned i pris Lenke til kommentar
z00l Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 900 for et Radeon9800pro kort er slett ikke gærnt, så langt det virker !!! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) tror nok produsenten merker at du har byttet vifte.Det er ganske tydelige merker på viften etter du har trykket inn klemmene på baksiden får og få den av. EDIT: skrivefeil Neida, jeg brukte VGA silencer og minnekjølere på mitt R9800Pro. Men så ble det plutselig defekt, så satt på orginal kjøler. 3 dager senere fikk jeg tilbake et R9800Pro med Xt kjerne, som klokker til 470 på Gpu stabilt:D Endret 11. juni 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
TDK Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Neida, jeg brukte VGA silencer og minnekjølere på mitt R9800Pro.Men så ble det plutselig defekt, så satt på orginal kjøler. 3 dager senere fikk jeg tilbake et R9800Pro med Xt kjerne, som klokker til 470 på Gpu stabilt:D Javel. Sålenge du er forsiktig går det vel fint... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvorfor gidder man å kjøpe et brukt/defekt kort til 900 kroner når disse kortene antagelig selges for noe tilnærmet den prisen om et par måneder. Jeg tviler på at 9800 Pro noensinne kommer ned mot 900 kr. Ja, er nok ikke flere kort igjen lenge før de ville kommet så langt ned i pris Tja.. de selger da brukte 9800 pro for 1200 spenn.. Er vel ikke lenge før de må lavere for å bli kvitt de.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Uansett. Om du sender kortet inn for å kanskje få noe på garangtien taper du i tilegg porto. Lenke til kommentar
Vesel Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Øhh... Det er faktisk produsent som tar seg av garantien. Jeg jobber i en databutikk, og når vi får inn garantisaker, videresender vi dem til produsent. Ikke lenge siden jeg måtte sende en PDA til nederland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå