tjohei2 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Jeg har en PC som ikke vil boote , Den starter men den kommer ikke til self test og piper ikke , skjermen er og blir svart. Har Prøvd å bytte hovedkort og CPU uten at dette hjalp noe. Har også testet med annen PSU og Hardisker , Noen som har opplevd noe lignende og som har peiling på dette. Hoved kortet er ett Asus a7n8-e Deluxe. Cpu er amd Xp 2800+ 2083 mhz. Har 2x 512mb pc 2700 twinmors ram. Har prøvd med en og en av disse i om gangen. Har også prøvd å bytte skjermkort. Endret 27. mai 2004 av tjohei2 Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Siden du har prøvd å bytte ut alt utenom prosessoren må jo denne nesten være problemet. Du kunne jo kanskje også prøvd med en annen type RAM. F.eks Corsair Lenke til kommentar
tjohei2 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Byttet ut CPU'en med en Thunderbird 1333 mhz CPu men det samme skjedde. Om det var ramen som var noe galt med ville den ikke boote og si at det var feil med ram eller noe i den dur ? Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har ingen anelse, men det er jo bare RAMen du ikke har byttet da..... Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 hadde same problemet sjøl, men eg hadde snudd vifta feil veg. Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har hadd problem at pc'n pipa ja. Grunnen var at grafikkort feste fra agp' porten var ikke presset godt nok i grafikkortet. Virka bra etter det . Prøv det! Lenke til kommentar
tjohei2 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Hmmm Vifta står rett veg , den kanten som er bak på vifta står mot kanten på cpusokkelen, og Skjemkortet er skikkelig i , Er ikkje sikker på kva eg skal gjera no, men skal testa med annen ram, sjølv om eg regnar med at pcen ville boota uten ram noke den ikkje gjer Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Tilbake til ram. Om det ikke er feil på den, så kan manglennde skjermbilde være at dem ikke sitter skikkelig i. Dytt litt ekstra på dem, ganske hardt, for å sikre at de sitter godt. Lenke til kommentar
moav Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Har du testa hovedkortet uten noen ting. Da bør kortet pipe mener jeg... Endret 27. mai 2004 av moav Lenke til kommentar
tjohei2 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Hmmm Vifta står rett veg , den kanten som er bak på vifta står mot kanten på cpusokkelen, og Skjemkortet er skikkelig i , Er ikkje sikker på kva eg skal gjera no, men skal testa med annen ram, sjølv om eg regnar med at pcen ville boota uten ram noke den ikkje gjer. Har testa hovekortet uten noken ting på , booter fredeles ikke, har sjekket at alle spacerene er på rett plass og at det ikke er noen som ikke står noen plasser de ikke skal Endret 27. mai 2004 av tjohei2 Lenke til kommentar
moav Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Prøv og reset CMOS, det har funka på andre pc`er som jeg har vært borti. Som har virka helt døde. Lenke til kommentar
tjohei2 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Har resat cmos flere ganger , men dette hjalp ikke, HK er helt nytt så det skulle ikke være nødvendig med det Lenke til kommentar
moav Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Egentlig ikke,men man vet alderig. Har du sikkret deg mot ESD da.(statisk elektrisitet) Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hadde samme problem jeg, bare på et ABIT NF7-S V2.0. Det viste seg at det ikke var installert BIOS. Det viste seg at de hadde flere defekte hovedkort av ABIT NF7-S ettersom jeg allerede hadde byttet hovedkort en gang, men det virket ikke da heller. Sendte maskinen til komplett som fiksa den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå