Gå til innhold

Virus som ødelegger PC deler

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på alle innstillingene man kan gjøre i BIOS, justere strøm og overklokke til maskinen går i stå, siden alt dette kan gjøres fra windows hvis man bare bruker rette programmer så kan man svi deler som RAM, CPU, 3D-kort og skade hovedkort, Var det ikke virus ute før som ødela BIOS'er og sånnt eller er det bare rykter?

Frykter det værste i fremtiden hvis det begynner å komme virus som er såpas kraftige at de ødelegger makiner. Så uforsiktige og slurvete folk er med antivirus i dag så er det bare tidsspørsmål...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var jo snakk om å fjerne BIOS fra hovedkort for å få raskere maskiner eller booting, får nesten håpe det kommer før destruktive virus slippes løs.

Hvis man fjerner bios, hvor tror du da ansvaret bios idag har vil komme til å ligge? Vil dette være en bedre løsning med tanke på virus, tror du?;)

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

Fikk et virus i 98 eller 99 om jeg ikke huser feil som sletta biosen på aopen hk jeg hadde da. Var litt surt kan man si for jeg satt på datidens kraftigste cpu, en p2 450 til ca 5500kr. Derfor har jeg alltid på virus beskyttelsen i hket mitt nå for tiden. Koster deg fort et nytt hk om dette skjer...og ventetiden uten pc. Prøvde foresten å få tak i en eeprom brenner, men det var det ikke mulig for meg å få tak i.

Lenke til kommentar
,27/05/2004 : 18:54] har fått virus på rammen engang,i 1999 eller no

Så bra at alt av data i RAM blir sletta når du skrur av strømmen da ;)

ja, virus i RAM blir vansklig.. :hmm:

Nope, han brukte dvale-modus... dvs at alt blir lagra i rammen før dataen skrur seg av...

Og han nekta og skru av på vanlig vis siden da mista han viruset i rammen :p

Lenke til kommentar

kanskje linux's / Beos osv.. [Alle de der....] ser en lysere fremmtid?

kanskje vis de lager en litt simplere måte å /'Instalere'/ ting på :p

akuratt nå har jeg virus som plager vettet av meg, verken

antivirus eller Ad-aware vill fjærne det, Trojan eller noe sånt.

Det som skjer er nesten hvert 10ende sec, så virker det sånn om at viruset har en mus og trykker på et annet vindu så jeg ikke kan skrive

mye på 1 gang, og plutselig virker det som om at shift blir holdt inne av viruset, høres rart ut ikke sant? :p så kommer det Norsk popup, fra flere kjente selskaper og kommer det 2 error msg's, som sier modf (noe) og funk på den andre.. og i løpet av når jeg skreiv denne posten så klikka pcen, hmm la oss si 26ganger +popup... im2lazy4formatering..:D

Lenke til kommentar
kanskje vis de lager en litt simplere måte å /'Instalere'/ ting på :p

Med fare for å sabotere hele tråden med litt off-topic snakk, føler jeg at jeg må kommentere denne.

Når ble det vanskelig å installere ting i Linux ? For min del synes jeg det er enklere enn i f. eks. Windows.

Lenke til kommentar

ATi-Radeon, det høres ut som du har en "manuell" trojan inne, enten det eller et virus med enten dårlig programmering eller rett og slett dårlige funksjoner. Slå av System Restore i Windows, boot i safemode og kjør antivirus, det skal løse virusproblemet.

Lenke til kommentar
Når ble det vanskelig å installere ting i Linux ? For min del synes jeg det er enklere enn i f. eks. Windows.

Det er et ganske typisk utsagn for ivrige linnuxentusiaster, men du er nok ikke representativ for flertallet av pc brukerne i verden. Og om ikke alt er så mye vanskeligere bestandig, er det hvertfall annerledes i Linux.

Jeg bruker selv både Linux og Windows på desktop'en og trives godt med det, men jeg er ikke i tvil om hva som er enklest pr. idag for den vanlige bruker. Jeg brukte en hel dag på å få Radeon 9600Pro kortet mitt til å funke med ATi driverne under linux, det ville ikke skjedd under Windows. Driverinstallasjon er definitivt enklere i Windows.

Dersom du greier deg med den programvaren som kommer ut av boksen i linuxdistribusjoner som Fedora, Suse etc. ja, så er nok Linux minst like enkelt, for resten av verden er Windows enklere, sånn er det bare...

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...